اقتصادی

قیمت گوشت منجمد وارداتی به کمتر از 300 هزار تومان رسید

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: در آستانه عید و ماه مبارک رمضان کمبود گوشت در بازار وجود ندارد و در حال حاضر گوشت گرم و منجمد وارداتی به مقدار زیاد و قیمت گوشت گرم داخلی نیز با عرضه زیاد گوشت وارداتی معقول خواهد بود. منصور پوریان با بیان اینکه گوشت در بازار به وفور وجود دارد، گفت: عرضه گوشت وارداتی به قدری بالاست که قطعا در هفته ها و ماه های آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

برای دریافت اخبار اقتصادی با ایتوک همراه باشید.

همچنین در روز عید و ماه رمضان کمبودی برای بازار وجود ندارد و در حال حاضر گوشت وارداتی گرم و منجمد با قیمت مناسب موجود است و قیمت گوشت گرم داخلی نیز با عرضه زیاد گوشت وارداتی مناسب خواهد بود، البته این امر تا تأثیر کاملی در بازار داشته باشد به زمان نیاز دارد. وی افزود: قیمت گوشت منجمد وارداتی در چند روز اخیر کاهش یافته و به زیر 300 هزار تومان رسیده است.

رئیس شورای تامین دام کشور در ادامه با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، کشتار دام در دی ماه کاهش یافته است، گفت: معمولا در دی ماه، گوسفند و دام ماده بیش از سایر دام ها ذبح می شوند، اما این سال با افزایش واردات در دی ماه. کشتار کاهش یافته و در نتیجه با حفظ دام های ماده، زاد و ولد برای ماه های آینده نیز افزایش می یابد. به گفته وی، جمعیت دام مولد کشور از مرز 22 میلیون راس گذشت که رقم بسیار خوبی است.

پوریان تصریح کرد: شرایط امسال متفاوت است و خشکسالی شدیدتر است. در نتیجه کار برای کشاورز دشوارتر خواهد بود. بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که دامدار بتواند مستقیماً دام خود را با قیمت مناسب عرضه کند. همانطور که اخیرا می بینیم در مزارع دام، عرضه دام افزایش یافته است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت منطقی خواهد بود گفت: با عرضه انبوه و تامین گوشت مورد نیاز اصناف پرمصرف، فشار بر بازار گوشت خانگی کاهش یافته است. وی در پایان به کاهش قیمت دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو بره 5 ماهه به 210 هزار تومان افزایش یافته است در حالی که پیش از این 230 هزار تومان بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی