آسیب های اجتماعیاجتماعیقضایی و حقوقی

۱۳۰ فقره قتل عمد در آذربایجان غربی طی ۳ سال گذشته

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حل و فصل 130 فقره قتل طی 3 سال گذشته در استان خبر داد. ناصر عتباتی چهارشنبه 18 بهمن ماه مصادف با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در دومین همایش سراسری ستاد قضایی صبر آذربایجان غربی با اشاره به حل و فصل 130 فقره قتل طی سه سال تا به امروز، تاکید کرد: تقویت برنامه های شهرک سازی و تصریح کرد: واقعاً عزم، عزم و توجه ویژه ای به مصالحه در استان وجود دارد و باید برنامه های صلح و سازش ادامه یابد و نقاط قوت و ضعف بر این اساس شناسایی و تقویت شود.

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: همه دست به دست هم داده اند و با استفاده از ظرفیت های موجود، نتایج ارزنده ای در حوزه صلح و سازش در 10 ماهه سال جاری حاصل شده است که از جمله این موارد می توان به سازش 11 هزار و 320 پرونده با استفاده از ظرفیت ها اشاره کرد. صلح یاران، 13000 و 280 فقره سازش در واحدهای پشتیبانی کلانتری ها و آزادی 1174 زندانی با استفاده از ظرفیت یاران صلح و این نتایج تاثیر مهمی بر فرهنگ صلح و سازش در جامعه دارد.

همچنین در این همایش اسدی معاون قضایی دادگستری و معاون حل اختلاف دادگستری آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از سازش های انجام شده در 10 ماه سال جاری از سازش 58 درصد پرونده های ارجاعی شورای حل اختلاف، سازش 95 درصد پرونده های ارجاعی به صلح یاران را از افزایش 135 درصدی نسبت صلح و سازش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 86 درصدی آزادی زندانیان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی