استارت آپ

توسعه فناوری های راهبردی در کشور با جایزه ملی نکست

در یک نشست، دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به رویکرد ایجاد رشد و توسعه پایدار و تطبیق با پیشرفت‌های روز فناوری و توسعه آینده‌محور اشاره کرد. او تاکید کرد که برای حرکت به سمت جلو، یک کشور نیازمند برنامه‌ریزی برای مردمش است و برای موفقیت در حوزه فناوری، باید با رویکردی آینده‌نگرانه و خطرپذیر، برنامه‌ریزی کنیم و گام‌های جسورانه برداریم.

او همچنین به رویداد جایزه ملی نکست اشاره کرد که به عنوان یک گام در راستای این رویکرد آینده‌نگرانه دانسته می‌شود. این جایزه به شرکت‌های پیشرو، اعم از دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان، تشویق می‌کند تا با برنامه‌ریزی جدی و بلندنظرانه به آینده نگاه کنند. این جایزه با مبالغ قابل توجه و مشوق‌هایی که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد، آن‌ها را ترغیب می‌کند تا به طور فعال در مسیر آینده و توسعه شرکت خود شرکت کنند.

دهقانی امیدواری کرد که مخاطبان این جایزه پیام این رویداد را دریافت کنند و به آن مشارکت کنند. او بیان کرد که هرچه شرکت‌ها بیشتر در این رویداد شرکت کنند، این رویداد با دامنه اثرگذاری و تنوع بیشتری به هدف خود خواهد رسید. او امیدوار است که این جایزه، همانند جایزه مصطفی (ص) که بر توانمندی دانشمندان تمرکز دارد، در حوزه توسعه و ترویج فناوری نیز موفقیت‌آمیز باشد.

جایزه ملی نکست با عنوان “نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه” توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود و هدف آن توسعه فناوری‌های راهبردی در کشور است. نخستین دوره این جایزه در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی