بیمارستان های ارومیهجوان و خانوادهسلامت

اهدای اعضای دو شهروند ارومیه‌ای، زندگی دوباره به ۵ بیمار بخشید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی از نجات جان پنج بیمار نیازمند با اهدای اعضای بدن دو فرد دچار مرگ مغزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، علی افشانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی، اعلام کرد که در روزهای اخیر با موافقت خانواده‌های دو فرد دچار مرگ مغزی، اعضای بدن یک مرد اهل سلماس و یک زن ارومیه‌ای به پنج بیمار نیازمند پیوند زده شد و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشید.

وی بیان کرد که این دو مورد اهدای عضو، پانزدهمین و شانزدهمین مورد ثبت‌شده در استان آذربایجان‌غربی طی سال جاری بودند. اعضای بدن این دو فرد، الناز قوجالی و یعقوب رشادت، با رضایت و همکاری خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند اهدا شد. هر دو کلیه این افراد توسط تیم پیوند عضو در ارومیه به چهار بیمار که مدت‌ها در صف انتظار بودند، پیوند زده شد.

علاوه بر این، کبد خانم قوجالی نیز به بیمار دیگری که نیاز مبرم به پیوند داشت، انتقال یافت و این فرد نیز موفق شد زندگی جدیدی آغاز کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: این اقدام انسان‌دوستانه خانواده‌های دو فرد مرگ مغزی‌شده، نمونه‌ای از ایثار و همبستگی اجتماعی است که باعث شد جان چندین بیمار نجات یابد و امید به زندگی برای آن‌ها بازگردد. او خاطرنشان کرد که اهدای عضو، یک عمل ارزشمند و تأثیرگذار در جامعه است که نه تنها زندگی بیماران نیازمند را نجات می‌دهد، بلکه می‌تواند فرهنگ بخشش و انسان‌دوستی را در جامعه تقویت کند.

افشانی همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر در این زمینه تأکید کرد و افزود: آگاهی عمومی از ارزش و اهمیت اهدای عضو می‌تواند موجب افزایش مشارکت افراد در این امر خداپسندانه شود و نجات‌بخش جان‌های بیشتری باشد.

این اقدامات اهدای عضو، علاوه بر نجات جان بیماران نیازمند، نشانگر روحیه ایثار و ازخودگذشتگی خانواده‌هایی است که با تصمیم خود، به افرادی که در انتظار پیوند اعضا هستند، امید دوباره‌ای بخشیدند. در نتیجه این تصمیم‌های انسانی، بیماران توانستند به زندگی بازگردند و از مشکلات و دردهای ناشی از بیماری‌های جدی رهایی یابند.

این دستاوردها به خوبی اهمیت گسترش فرهنگ اهدای عضو در جامعه را نشان می‌دهد و می‌تواند نمونه‌ای برای دیگر افراد و خانواده‌ها باشد تا با تصمیمات بزرگ خود، نقش موثری در نجات جان هم‌وطنان ایفا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی