انتخابات

۲۱ نفر از استان آذربایجان غربی داوطلب شرکت در انتخابات خبرگان هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پایان رسیده است، گفت: ۲۱ نفر از حوزه انتخابیه استان  آذربایجان غربی برای مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کرده‌اند.

رضا ابراهیمی با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان خبره رهبری در آذربایجان غربی نیز مانند سایر نقاط کشور ظرف یک هفته انجام شد، اظهار داشت: در این مدت تعدادی از داوطلبان به فرمانداری ارومیه و تعدادی نیز به وزارت کشور یا فرمانداری شهرستان قم آمده و داوطلب نامزدی انتخابات در این استان شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: بر اساس این آمار برای هر کرسی مجلس خبرگان رهبری آذربایجان غربی هفت نامزد معرفی شده است و در مجموع ۲۱ نفر از حوزه انتخابیه این استان کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بودند. بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۵۰۰ نفر در سراسر کشور برای حضور در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

در دوره قبلی انتخابات خبرگان رهبری از آذربایجان غربی برای شرکت در انتخابات ۳۴ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد تنها سه نفر تایید شدند. بر اساس ماده یک این قانون تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ۸۸ نفر است که از این تعداد سهم آذربایجان غربی سه نفر است.

گفته شده انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۰ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی