اجتماعیسلامت

تعداد داروخانه‌ها در آذربایجان غربی افزایش یافته است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: هم اکنون 608 داروخانه در استان فعال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است. محمد دلیر راد یکم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان غذا و داروی استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت شبانه روزی 98 داروخانه در استان اظهار داشت: 38 شرکت پخش دارو در استان فعال هستند.

دلیراد خاطرنشان کرد: در سامانه تی تک در سال 1400 تنها 37 دارو ثبت شده بود که اکنون این تعداد به 1332 دارو رسیده است که نشان می دهد اکثر داروها به صورت واقعی در سامانه ثبت شده اند. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تخلف و کمبود تجهیزات پزشکی، کلیه توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی موظفند تجهیزات را به نام بیمارستان ها فاکتور کنند.

وی در خصوص توزیع شیر خشک افزود: ماهانه حدود 200 تا 300 هزار قوطی شیر خشک در استان توزیع می شود و در ماه های اخیر وزارت بهداشت برای کاهش کمبود شیرخشک واردات شیرخشک را افزایش داده است. دلیر راد ادامه داد: سامانه 190 مرکز اطلاع رسانی دارو برای ثبت شکایات مردمی در نظر گرفته شده است و سالانه 25 هزار مخاطب مردمی با این سامانه در استان ثبت می شود. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصریح کرد: از 15 بهمن ماه ستاد ملی سلامت با موضوع اطلاع رسانی تغذیه سالم در سطح کشور برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی