پلیس و انتظامی

خودروی ۲۰۶ طعمه کلاهبرداران تلفنی بود/ متهم دستگیر شد

به نقل از خبرگزاری ایتوک سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از به دام افتادن یکی از کلاهبرداران تلفنی  خبر داد.

وی گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری صداسیما معرفی کرده و گفته شما برنده یک دستگاه خودرو شده‌اید و حتی برای بنده تصاویر سند خودرو را همچنین ارسال کرده است.

این مقام مسئول افزود: از سرنشینان کلاهبردار تلفنی، با ترفندهای خود، خواسته بود تا کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کند در تابون تلفن همراه خود وارد و اعلام کند.

کاملاً مشخص است که شاکی در نهایت با یک غفلت ساده متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود شده است و با دقت و ذکاوت کارآگاهان پلیس فتا، کلاهبردار دستگیر و برای سیر مراحل قضایی تحویل دادگاه شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تأکید بر این نکته که هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند، گفت: ضروری است مردم هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع‌رسانی کنند.

 

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی