اخبار داغ روزسفر

افزایش چشمگیر تردد زائران: ۲۸ هزار نفر از مرز تمرچین عبور کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد که از ۱۶ مرداد ماه، همزمان با آغاز طرح تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع)، تا کنون ۲۸ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین عبور کرده‌اند. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱ هزار و ۷۱۱ نفر بود، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، به افزایش تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین نسبت به سال گذشته اشاره کرد. او بیان کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ هزار و ۶۸۲ نفر از این پایانه مرزی عبور کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل، شاهد رشد ۱۰ درصدی بوده‌ایم.

وی همچنین افزود: روز گذشته، ۲ هزار و ۶۸۶ زائر از کشور خارج و ۱ هزار و ۹۹۶ نفر وارد کشور شده‌اند که به ترتیب نشان‌دهنده افزایش ۲۶ درصدی ورودی و یک درصدی خروجی زائران است. در این مدت، ۱ هزار و ۲۱۷ زائر ایرانی به کشور بازگشته و ۱ هزار و ۸۳۹ نفر به سمت عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای شدید در مناطق جنوبی و غربی کشور، پیش‌بینی می‌شود که در اربعین امسال، تعداد بیشتری از زائران مرز تمرچین در آذربایجان غربی را برای عبور به عتبات عالیات انتخاب کنند.

در دو سال گذشته، مرز تمرچین تجربه تردد زائران اربعین از کشورهای منطقه قفقاز را به خود دیده و این تجربه موجب شده که آذربایجان غربی در سال جاری آماده‌تر به استقبال از زائران اربعین امام حسین (ع) برود. بر اساس دستورالعمل اربعین حسینی ۱۴۰۳، اتباع کشورهای قفقاز و آسیای میانه می‌توانند از مرزهای تمرچین و باشماق برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین استفاده کنند.

مرز تمرچین پیرانشهر، که از سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شده، نقش مهمی در اقتصاد منطقه ایفا می‌کند. در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد و حدود ۷۰ هزار تردد در آن ایام ثبت شد، که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این مرز در تردد زائران اربعین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی