اجتماعی

فرمان آماده‌باش برای ۹۰۰ راهدار در استان آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از بازگشایی راه های دسترسی 220 روستا طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: راه‌های دسترسی 240 روستا به دلیل بارش برف مسدود است.

ایرج دست نشان، با اشاره به بارش برف و مه گرفتگی در گردومایین بلاغ و زمزیران، بارش برف در محورهای مواصلاتی تمرچین، پیرانشهر، قره تپه – سلماس، چایپاره – چالدران، افزود: طی روز و شب گذشته برف روبی. در بیش از 3000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان عملیات انجام شده است.

وی از بکارگیری 55 دستگاه ماشین آلات در عملیات برف روبی خبر داد و گفت: نزدیک به 1000 تن شن و ماسه در این راستا استفاده شد.

900 راهدار آذربایجان غربی در جاده‌ها آماده‌باش هستند

مدیر کل ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: 900 راهدار همزمان با بارندگی برای خدمات رسانی در محورهای ارتباطی استان حضور دارند. دست نشان افزود: همزمان با ورود سامانه بارشی به استان، 900 راهدار در قالب 68 اکیپ و 20 گشت راهداری در 68 راهدارخانه، شیفت های مرکز مدیریت راه و نیروهای پشتیبانی برف روبی و نمک پاشی، جهت پشتیبانی و اقدامات حمایتی برای ایجاد ترافیک در محورهای ارتباطی سطح استان حضور داشته و در آماده باش کامل به سر می برند.

وی افزود: همچنین 415 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سبک و سنگین و 20 دستگاه برف روب مکانیزه برای سرویس دهی آماده شده است که در زمان بارندگی عملیات زمستانی را انجام می دهند. وی با بیان اینکه در فصل زمستان در برخی مناطق با بارش برف و کولاک شدید مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش آمادگی لازم و جلوگیری از انسداد جاده ها نزدیک به 60 هزار تن شن و ماسه و نمک در انبارهای بزرگراه ها ذخیره شده است. یخ زدایی محورهای مواصلاتی استان انباشته شده است.

برف روبی 3000 کیلومتر از جاده های استان آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از سه هزار کیلومتر از راه های استان طی 24 ساعت گذشته برف روبی شده است.
دست نشان گفت: با توجه به تداوم بارندگی در مناطق مختلف استان، توصیه می شود شهروندان از تردد غیرضروری در محورهای برفگیر خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. از سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی