اقتصادی

حقوق کارمندان در سال جدید چقدر افزایش می‌یابد ؟

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: نمایندگان مجلس اصلاحاتی در این لایحه خواهند داشت تا افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل به 20 درصد برسد. محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به کاهش سهم نفت در لایحه بودجه سال 1403 گفت: با توجه به فرمایشات رهبری باید وابستگی به نفت کاهش یابد و پول حاصل از فروش نفت کاهش یابد. نفت باید برای زیرساخت ها هزینه شود. ما نباید از محل فروش نفت برای هزینه های جاری خود استفاده کنیم.

وی افزود: منابع پایداری که ناشی از مالیات و عوارض است در لایحه بودجه سال آینده نزدیک به 50 درصد رشد داشته است و این نگرانی وجود دارد که چرا میزان درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است. محبی نجم‌آبادی ادامه داد: فرضیه‌هایی در افکار عمومی به وجود آمده که آیا معافیت های مالیاتی نامناسبی که قبلا وجود داشت حذف شده باشد، مودیان جدید شناسایی شده اند یا با جلوگیری از فرار مالیاتی، منابعی برای کشور به دست می آید و درآمدهای مالیاتی تامین می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تصریح کرد: دولت سیزدهم در افزایش مودیان مالیاتی عملکرد خوبی داشته است به گونه‌ای که بیش از 2 میلیون و 500 هزار مودیان جدید اضافه کرده است و به همین دلیل سهم درآمدهای مالیاتی در سال آینده افزایش خواهد یافت. نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: تاکید ما این است که روند شناسایی مودیان جدید ادامه داشته باشد و مالیات به نفع افراد باشد و زمینه نارضایتی ایجاد نشود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت قطعا نمی خواهد با افزایش مالیات به حقوق بگیران و اقشار ضعیف جامعه فشار بیاورد. ما در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 مراقب هستیم و سعی می‌کنیم از نظر اقتصادی به عموم مردم فشار نیاوریم. نکته قابل توجه دیگر این است که تراز عملیاتی در سال 1402 منهای 454 همت بوده در حالی که تراز عملیاتی در بودجه 1403 به منفی 307 همت رسیده است که نشان می‌دهد کسری تراز عملیاتی بودجه نسبت به سال گذشته 150 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: هرچه درآمدهای مالیاتی بیشتر شود، کسری تراز عملیاتی بهبود می یابد. باز هم تاکید می کنم که قرار نیست مالیات حقوق برای سال آینده افزایش پیدا کند. محبی نجم‌آبادی در پاسخ به تعیین افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: پیش‌بینی من این است که اعضای شورای اسلامی اصلاحاتی در پیشنهاد دولت انجام دهند تا افزایش در حقوق کارمندان دولت در سال آینده حداقل به 20 درصد خواهد رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: با وجود این افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم نیست و کفاف هزینه‌های حال حاضر  را نمی‌دهد، بر طبق قانون افزایش حقوق باید سالانه و متناسب با تورم باشد. البته در قانون برنامه هفتم توسعه این اختیار را به دولت دادیم که با اعطای سبد معیشتی و کمک‌های غیرنقدی از کارمندان و اقشار پایین جامعه حمایت کند که باید اجرایی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی