آموزش و پرورش

ساخت بیش از ۱۷۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: 365 مدرسه با یک هزار و 733 کلاس درس در نقاط مختلف استان ساخته می شود. قهرمان رحمانی اظهار کرد: 142 میلیارد ریال اعتبار برای بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس استان در قالب طرح شهید علی عرب با همکاری گروه های جهادی ابلاغ شده است و این طرح در سال جاری در استان اجرا می شود.

وی افزود: در قالب این طرح 80 کلاس درس توسط «قرارگاه جهاد عدالت آموزشی و فرصت برابر آموزشی» و 34 کلاس درس توسط «بنیاد احسان» استانداردسازی می شود.

رحمانی ادامه داد: سال گذشته با حمایت استاندار یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای مدرسه سازی استان تصویب شد که 90 درصد آن تخصیص و 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته جذب شد که اقدامی بی نظیر در تاریخ مدرسه سازی در استان است. وی افزود: 100 مدرسه و 450 کلاس درس با این اعتبارات ساخته می شود و در اختیار 13 هزار دانش آموز قرار می گیرد و بیش از 60 درصد این فضاها در هفته دولت و ابتدای مهر افتتاح شد.

رحمانی با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی استان از 4.05 مترمربع در ابتدای دولت سیزدهم به 4.25 مترمربع، گفت: تا پایان امسال 35 هزار متر مربع فضا به آموزش و پرورش آذربایجان غربی واگذار شده است. تا هفته دولت امسال ۳۵ هزار متر مربع فضا تحویل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی شد که با این رقم رتبه پنجم کشوری را در ساخت فضای آموزشی کسب کردیم.

وی افزود: 365 مدرسه با یک هزار و 733 کلاس درس در نقاط مختلف استان ساخته می شود که با اختصاص اعتبارات جدید می‌توان سریعتر از این مدارس بهره‌برداری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی