ورزشی

معرفی تیم های ورزشی ارومیه

دقیقا در شمال غرب کشور ایران، در استان آذربایجان غربی شهر خوش آب هواییی به نام ارومیه قرار گرفته است. ارومیه از دیرباز زادگاه استعدادهای ورزشی خوشنام، جوانان و کودکان تلاشگر زیادی بوده است. این شهر در بسیاری از حوزه های ورزشی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال بازیکن و مربی های زیادی تربیت و به جامعه ورزشی ایران هدیه داده است؛ استعدادهایی که نام آنها در ایران و جهان خوش درخشیده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی تیم های ورزشی ارومیه و آخرین خبرهای باشگاه های ارومیه بپردازیم؛ با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

معرفی تیم فوتبال ارومیه

فوتبال مسابقه ای هیجان انگیز در جهان است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است. در فوتبال دو تیم 11 نفره در مقابل هم قرار گرفته و آن تیم که بتواند توپ را به تور دروازه تیم مقابل برساند موفق می شود؛ شهر ارومیه در پرورش بازیکن های مهاجم بسیار توانمند بوده است. همانطور که بیشتر شهرهای ایران دارای تیم فوتبال هستند ارومیه هم از این قاعده مستثنی نیست. شهر ارومیه از دیرباز و از گذشته، تیم های پرافتخار زیادی در حوزه فوتبال پرورش داده است. یکی از پر افتخار ترین تیم های فوتبال شهر ارومیه، باشگاه فوتبال نود ارومیه است. در ادامه  نگاهی به این باشگاه پر طرفدار و پر حاشیه میندازیم.

تیم نود ارومیه

در حال حاضر تیم فوتبال نود ارومیه تنها تیم شهر ارومیه است که در لیگ دسته دوم ایران جای گرفته است. باشگاه تیم نود در سال 1390 تاسیس شد و در سال 1397 یکی از تیم های فوتبال آزادگان شد. یحیی بهاری مالک جوان تیم نود ارومیه از سال تاسیس این تیم نام نود را بر روی تیم خود گذاشت.

تیم نود در سال های حضور خود در فوتبال ایران، 9 سرمربی به نام های عباس عزیزی، سلمان تاجدار، داریوش هرمزی، صادق اسدی و … و در آخر علیرضا آلبوغیش داشته است. این تیم یک بار موفق شد تا مرز صعود به لیگ برتر فوتبال ایران پیش برود. همچنین این تیم سه فصل در جام حذفی فوتبال مقابل پرسپولیس و استقلال تهران و تراکتور تبریز عملکردی عالی و فراتر از انتظار به نمایش گذاشت. اما متاسفانه در حال حاضر در لیگ تیم های دسته دو به انتهای جدول سقوط کرده و برای بازگشت به جایگاه بالا و اصلی خود در تیم های دسته یک تلاش میکند. در ادامه لیست بازیکنان تیم نود ارومیه در سال 1402 را مشاهده میکنید.

  1. پرهام ترویه
  2. امیر محمد بهاری
  3. مجید علی نژاد
  4. علی ستاوی
  5. مصطفی علیخانی
  6. حامد ملکی
  7. سجاد خالدی
  8. پوریا نجف قلی زاده
  9. اکبر صفرزاده
  10. قادر رشیدی
  11. نوید تجلی

و …

والیبال ارومیه تراش استعدادهایی به مانند الماس، معرفی تیم والیبال ارومیه

یکی دیگر از بازی های گروهی که با یک توپ و یک تور درگیر است والیبال است. این بازی متشکل از دو تیم 6 نفره است که در مقابل هم برای خواباندن توپ در تیم حریف خود تلاش میکند. این رشته ورزشی از همان ابتدا طرفدارن زیادی را به سمت خود جذب کرد و اکنون یکی از مسابقات هیجان انگیز المپیک است. در ایران تیم های والیبال قوی و موفق زیادی تشکیل شده و تیم های شهر ارومیه هم جایگاه بسیار خوبی در تیم های والیبال ایران دارد. یکی از بهترین دستاوردهای والیبال ارومیه نایب قهرمانی سوپر لیگ والیبال ایران در سال 1383 بوده است. شهر ارومیه مانند فوتبال، باز هم در حوزه والیبال استعداد های بینظیری را تربیت و به جامعه والیبال ایران هدیه داده است.

حضور 2 جوان از ارومیه به نام های مبین نصری و شایان سپهری‌فرد در تیم والیبال زیر 21 سال و کسب عنوان قهرمانی در جهان از افتخارات بزرگ شهر ارومیه و مردم والیبال دوست ارومیه است. همچنین ارومیه محل تولد و پرورش استعداد های بینظیر والیبال مانند بردیا سعادت و میلاد عبادی پور است. این بازیکنان حرفه ای تیم ملی در سال های اخیر افتخارات زیادی برای ایران در سطح جهانی به بار آورده اند. اما یکی از درخشان ترین ستاره های والیبال ارومیه میر سعید معروف لَکرانی است. این ستاره معروف، عضو سه پاستور اول جهان او مغز مدیریت حرفه ای تیم است.

یکی از خوشنام ترین تیم های والیبال شهر ارومیه تیم شهرداری ارومیه است که در سال اخیر افتخارات زیادی را کسب کرده است. در ادامه به معرفی این تیم می پردازیم.

تیم والیبال شهرداری ارومیه

تیم شهرداری ارومیه از گذشته های دور شروع به فعالیت کرده و نام های مختلفی هم داشته اما از سال 1389 تاکنون به نام شهرداری ارومیه معروف است. تیم شهرداری ارومیه در سال گذشته در رتبه 12 لیگ برتر والیبال قرار گرفت؛ دلیل این عملکرد و کارایی ضعیف تغییرات نه چندان زیاد و مفید و عدم حمایت کافی از این تیم بوده است. اما این تیم دستاوردهای بی نظیری در سال های گذشته داشته است، به طوری که سه بار در سال های 1383 و 1393 و 1399 عنوان نایب قهرمان لیگ برتر والیبال ایران را کسب کرد. و 7 بار هم مقام سوم در لیگ را به دست آورد. در حال حاضر سرمربی این تیم جهانگیر سید عباسی است و دوستداران والیبال ارومیه به این مربی اعتماد کامل دارند. در نهایت این تیم با حمایت مسئولان ارومیه و استاندار آذربایجان غربی به جایگاه اصلی خود باز میگردد. در ادامه لیست بازیکنان تیم شهرداری ارومیه را در سال 1402 مشاهده میکنیم.

  • احد رضایی
  • امیر قربانی
  • معین رحیمی
  • فرزاد رفیعی
  • امیر خداپرستی
  • صابر علی پور
  • میلاد حمیدی
  • امیر ملک زاده
  • امین علی اکبری
  • رامین جوان
  • مهدی رمضانی
  • و دیگر جوانان پرتلاش ارومیه…

همچنین تیم والیبال دورنالار یکی دیگر از تیم های والیبال شهر ارومیه است که در سال های اخیر موفقیت های زیادی کسب کرده است. اما دچار بحرانهای داخلی و عدم حمایت های مالی شده است. امیدواریم در آینده ای نه چندان دور این تیم خوب و با استعداد این مشکلات را پشت سر گذاشته و با موفقیتهای دیگر دل مردم ارومیه را شاد کند.

معرفی تیم بسکتبال ارومیه

آغاز بسکتبال در شهر ارومیه به سال های 1970 میلادی برمیگردد. بسکتبال در ارومیه در حال رونق و موفقیت در سطح ملی و بین المللی است.این ورزش پرطرفدار در شهر ارومیه، در سال های اخیر به رشد و توسعه چشمگیری دست یافته است. تیم های بسکتبال ارومیه در لیگ های مختلف ایران حضور داشته و با ارتقای سطح کیفیت مهارت بازیکنان  موفقیت های زیادی کسب کرده اند. تیم های بسکتبال ارومیه به عنوان تیم های رقابتی در مسابقات لیگ برتر معروف شده اند. در این موفقیت ها، بازیکنان ماهر و سرمربی های حرفه ای دخیل بوده اند. تیم نونهالان ارومیه در مسابقات این سطح در کشور شرکت کرده و به عنوان قهرمانی دست یافت و این نشان از استعداد های بینظیر ارومیه در حوزه بسکتبال است. مسئولان استان با حمایت از استعدادها و پرورش هرچه بهتر آنها تلاش میکنند. در ادامه به معرفی تیم والیبال ارومیه می پردازیم.

تیم بسکتبال شهرداری ارومیه

تیم بسکتبال شهرداری ارومیه یکی از تیم های برجسته و موفق در جامعه بسکتبال ایران شناخته میشود. این تیم تاریخچه‌ی بسیار موفقی در مسابقات ورزشی محلی و ملی دارد. پرورش بازیکنان با استعداد، مربیان با تجربه و مربیگری حرفه ای و از همه مهم تر هماهنگی بین کادر تیم،  از دلایل مهم دخیل در دستاوردهای قابل توجه این تیم است. این تیم به عنوان نماینده اصلی والیبال ارومیه در مسابقات کشوری حضور پیدا میکند و برای شهر ورزشی ارومیه افتخار به بار می آورد.

ارومیه، پایتخت والیبال قاره آسیا

ارومیه یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که به مهد پرورش استعدادهای ورزشی به خصوص والیبال معروف است. در حقیقت همانطور که مازندران با کشتی و آبادان با فوتبال شناخته میشود، ارومیه هم با ورزش والیبال معروف و جوانان با استعداد بی نظیری را به جامعه ورزشی جهان هدیه داده است.

اما شهر ارومیه تلاش کرده در دیگر حوزه های ورزشی مانند فوتبال و بسکتبال هم روشن بدرخشد. در حوزه فوتبال تیم نود ارومیه پرورش یافته و در حال حاضر در لیگ آزادگان بازی میکند. همچنین ورزش بسکتبال در باشگاه ورزشی شهرداری ارومیه و باشگاه خانه بسکتبال ارومیه در حال رشد و توسعه است. ارومیه شهری است پر از استعداد های بینظیر کاش بیشتر به فکر پرورش استعدادهای ایران باشیم.

مجله خبری ایتوک

مجله خبری ایتوک  یکی از منابع قابل اعتماد و معتبر است که آخرین اخبار و رویدادهای مهم در داخل و خارج از کشور را در کمترین زمان اطلاع رسانی میکند. این مجله تلاش می‌کند تا خوانندگان خود را با اخبار جذاب و متنوع در زمینه‌های مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، علوم، فناوری، ورزش، و بهداشت آشنا کند.  این مجله خبری با تکیه بر تیم خبرنگاران حرفه‌ای و تجربه‌ی کاری درخشان، به مخاطبان خود اخبار دقیق و تحلیل‌های عمیقی ارائه می‌دهد. اگر به دنبال دسترسی به آخرین اطلاعات و تحلیل‌های جاری هستید، مجله “ایتوک” یک منبع فوق العاده برای شماست.

سوالات متداول

لیست بهترین تیم های ورزشی در شهر ارومیه؟

تیم نود فوتبال ارومیه، تیم شهرداری والیبال ارومیه و تیم شهرداری بسکتبال ارومیه

معروف ترین باشگاه والیبال در ارومیه؟

باشگاه شهرداری ارومیه محبوب ترین و یکی از بهترین باشگاه های والیبال واقع در شهر ارومیه است.

ستاره های معروف والیبال ارومیه را نام ببرید.

میر سعید معروف لنکرانی، بردیا سعادت و میلاد عبادی پور از ستاره های معروف والیبال در سطح جهانی هستند که زادگاه آنها ارومیه در استان آذربایجان غربی است.

معرفی تیم نود ارومیه؟

یکی از تیم های فوتبال ارومیه، تیم نود ارومیه است. این تیم یکی از پرحاشیه ترین تیم های ارومیه است.

معروف ترین تیم بسکتبال ارومیه؟

تیم شهرداری بسکتبال ارومیه، یکی از با استعداد ترین تیم های بسکتبال در ایران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی