ورزش‌های رزمی

اخبار ورزش های رزمی ایران

در این بخش به آخرین اخبار ورزش های رزمی ایران می پردازیم:

ناهید کیانی: من هرگز تسلیم نمی‌شوم. بعضی وقت‌ها می بازم، اما هیچ وقت خسته نمی‌شوم و قوی برمی گردم!

با انتشار گزارشی از ناهید کیانی، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو به اطلاع رساند که زندگی و تکواندو هر دو می ‌توانند در یک لحظه تغییر کنند. این تکواندو کار ایرانی، بعد از کسب مدال نقره در مسابقات گرند پری، برای دومین بار در چند کسری از ثانیه قهرمانی را از دست داد و این بار در رقابت‌ های تائویان این اتفاق رخ داد.

فینال وزن ۵۷ کیلوگرم بین ناهید کیانی، قهرمان جهان، و “اسکایلار پارک”، بازیکن محبوب کانادایی، برگزار شد. در راند اول، هر دو ورزشکار تکنیک خوب و قدرتمندی ارائه دادند و ضرباتی به سر زدند، اما کیانی به وضوح در این بازی مسلط بود. در راند دوم، “پارک” با ضرباتی به بدن و سر، پنج بار حمله کرد و اگر کیانی نتوانست این برتری را حفظ کند، طلا برای او خواهد بود. اما در لحظه پایانی بازی، “پارک” باعث تغییر نتیجه شد و مسابقه به راند سوم کشیده شد. در راند سوم، “پارک” با حملات هجومی و ضربات قدرتمند کنترل بازی را در دست داشت، اما کیانی با دفاع محکم و ضربات مستقیم تلاش کرد. در آخرین ۶ ثانیه، “پارک” کیانی را به میدان خارج کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

نوشته های مشابه

پایان این مسابقه بسیار دراماتیک بود. کیانی مدال نقره را به دست آورد که در سطحی از رقابت‌ ها جهانی، بسیار قابل قدردانی است. او درباره این اتفاق به این شکل عقیده دارد و از خودش سوال می‌ کند که چه کاری می ‌توانست انجام دهد تا نتیجه را تغییر دهد. جالب است که کیانی در گذشته به عنوان یک ورزشکار با حرکات ثانیه ‌های آخر می‌ توانست بازی را تغییر دهد.

برای آشنایی با  زندگینامه بازیکن معروف والیبال پیشنهاد می‌کنیم مطلب محمدرضا حضرت پور را ببینید.

کیانی در تکواندو

او افزود: تکواندو ورزشی است که در آن لحظات تعیین کننده‌ ای وجود دارد، و من در بسیاری از این مسابقات پیروز شده و نتیجه را تغییر داده ‌ام! در آینده، من بهترین برای مراقبت از لحظات پایانی بازی خواهم بود. از هر طرف، آینده برای این ورزشکار ایرانی روشن به نظر می‌رسد. او در مسابقات اخیر امتیازات خوبی را کسب کرده و در رتبه‌بندی تکواندو صعود کرده است. کیانی تجربه مسابقات بسیاری را در کشور و خارج از کشور دارد و قبل از قهرمانی در رده بزرگسالان، در مسابقات بین‌المللی نوجوانان و جوانان نیز حضور داشت. او در مسابقات جهانی منچستر ۲۰۱۹ و المپیک توکیو ۲۰۲۰ شرکت کرد و در هر دو مورد بدون کسب مدال به خانه برگشت، اما وضعیت دارد تغییر می‌کند.

درباره المپیک توکیو، او می‌گوید: “احساس خیلی بهتری دارم. بعد از المپیک توکیو، احساس کردم که مدال متعلق به من است و من باید آن را به دست آورده بودم. سرمربی جدیدی به تیم ملی آمد و “مینو مداح” نام داشت. کیانی توضیح می‌دهد که مداح به لحاظ روحی به او کمک فراوانی کرد. او به او اعتماد به نفس داد و نشان داد که می‌تواند به همه چیز دست یابد. از افتخارات کیانی می‌توان به طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در چانگئون، طلای مسابقات جهانی باکو ۲۰۲۳، نقره در گرندپری رم ۲۰۲۳، طلای بازی‌ های یونیورسیاد چنگدو ۲۰۲۱ و مدال نقره در جایزه بزرگ تایوان ۲۰۲۳، اشاره کرد.

نمایندگان ایران از مسابقات گرندپری ۲۰۲۳ تکواندو خارج شدند، اما نقره ارزشمند در وزن ۵۷- کیلوگرم فتح شد!

در سومین مرحله از مسابقات گرندپری سال ۲۰۲۳ که در شهر تائویان چین برگزار می‌شود، دو نماینده ایران در وزن ۸۰+ کیلوگرم امروز پنجشنبه بیستم مهرماه با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. در روز پایانی رقابت‌ها در وزن ۸۰+ کیلوگرم، سجاد مردانی در پایین جدول در مبارزه نخست خود برابر پاسکو بوزیچ با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد. همچنین، ابوالفضل عباسی که نماینده دیگر ایران در این وزن بود، پس از برتری در مبارزه اول مقابل احمد راوی از مصر، در مبارزه بعدی با پارک از کره جنوبی با نتیجه یکسان شکست خورد و همانند سجاد مردانی، از رقابت‌ها حذف شد.

در نتیجه، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها با داشتن یک نقره ارزشمند در وزن ۵۷- کیلوگرم تکامل خواهند یافت. تیم ملی تکواندو در بخش مردان تحت هدایت بیژن مقانلو قرار دارد و مجید افلاکی او را در نقش مربی همراهی می‌کند. همچنین، مینو مداح سرمربی تیم ملی بانوان است.

تازه ترین اخبار والیبال را در ایتوک بخوانید.

موفقیت تیم تکواندو ایران با کسب 16 مدال در مسابقات گرندپری 2023!

با حضور تیم ‌هایی از بیش از ۵۰ کشور، مسابقات گرندپری ۲۰۲۳ تکواندو در ترکیه برگزار شد. به گفته روابط عمومی فدراسیون انجمن‌ های ورزش ‌های رزمی، نمایندگان ایران با کسب ۶ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۵ مدال برنز در مجموع از جامعه بین‌المللی تکواندو تجلیل شدند.

محمد صدرا بهرامی، پارس محمودی، محمد امین جمشیدی، فردیا پورشبانی، غفار میرزایی و سعید یزدانی به ترتیب برخورداران ۵ مدال طلا بودند. از سوی دیگر، حسین فرهنگ مدال نقره و سام سید موسوی، مهدی مدانلو و پارسا عباسی سه مدال برنز را به خانه بردند. همچنین، در رده ‌های سنی مختلف، سعید ناصح فر، مسعود خرابات، سعید یزدانی، غفار میرزایی و حمید قسم زاده به ترتیب یک مدال طلا و چهار مدال نقره را به دست آوردند، در حالی که امیر حسین محسنی و رسول چراغی دو مدال برنز را به خانه بردند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی