المپيك و پارالمپيك

اخبار المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۴

اخبار المپیک مارسی

تمجید سرمربی پاری‌سن‌ژرمن از اشرف حکیمی!

به گزارش شفقنا ورزشی به نقل از لوپاریزین: لوئیز انریکه پس از پیروزی برابر مارسی به ستایش از اشرف حکیمی پرداخت و او را بهترین بازیکن جهان در پست خود دانست . پاری‌سن‌ژرمن در حساس‌ترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ فرانسه به مصاف المپیک مارسی رفت و توانست با چهار گل به پیروزی دست پیدا کند.

لوئیس انریکه در نشست خبری بعد از بازی به ستایش از اشرف حکیمی پرداخت و گفت: اشرف بازیکنی با کیفیت بسیار بالاست. او روی ضربات آزاد تمرین می‌کند و شوت‌های بسیار خوبی می‌زند. به نظرم حکیمی در پست خود بهترین در جهان است. او تنها یک مدافع کناری نیست بلکه توانایی بازی‌کردن در میانه میدان را هم دارد و این را بارها ثابت کرده است. بسیار خوشحالم که بازیکنانی با کیفیت بالا را در اختیار دارم.

او ادامه داد: من به همه بازیکنان نیاز دارم. تیم ما نیاز به ۲۳-۲۴ بازیکن آماده و باکیفیت دارد تا توانایی رقابت در هر جامی را داشته باشیم. امشب بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم و با شایستگی به پیروزی دست پیدا کردیم. این بازی بهترین عملکرد تیم ما از زمان آمدن من است. هم بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و هم با شایستگی به پیروزی دست پیدا کردیم.

انریکه درباره آسیب‌دیدگی ام‌باپه و تعویضش گفت: فکر نمی‌کنم آسیب او جدی باشد. ام‌باپه احساس درد کرد و ما نخواستیم که ریسک کنیم. فکر می‌کنم که در دیدارهای بعدی آماده بازی‌کردن باشد. پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی که در این بازی به دست آورد یازده امتیازی شد تا در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گیرد. برست با ۱۳ امتیاز در صدر قرار دارد.

اخبار المپیک والیبال

برنامه تیم والیبال المپیک بعد از فینال: سفر بدون توقف به انتخابی المپیک!

به گزارش خبرگزاری مهر: محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در پایان دیدار نیمه نهایی درباره پیروزی ایران برابر قطر گفت: بازی ماقبل فینال را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و حالا هم منتظریم تا دیدار چین و ژاپن برگزار و حریف مان برای دیدار فینال مشخص شود. البته پیش بینی می‌کنیم که چینی‌ها را فینال راه پیدا کنند.

اخبار المپیک پاریس

30 سهميه کشتي فرنگي در المپيک پاريس مشخص شد!

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فدراسیون کشتی، رقابت‌های كشتي فرنگي قهرمانی جهان یکشنبه گذشته با مشخص شدن نفرات و تیم‌های برتر در شهر بلگراد صربستان پایان یافت. این رقابت‌ها کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس نیز محسوب می‌شد که نفرات اول تا سوم مشترک و برنده کشتی گیران پنجم مشترک رقابت‌های جهانی سهمیه المپیک را کسب کردند.

تیم ایران 4 سهمیه در اوزان 60، 67، 97 و 130 کیلوگرم کسب کرد و برای کسب 2 سهمیه باقی مانده در اوزان 77 و 87 کیلوگرم می‌باید در رقابت‌های قاره‌ای شرکت نماید. البته پس از رقابت‌های قاره ای، مسابقات گزینشی جهانی آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک می‌باشد.

اخبار المپیک ۲۰۲۴

گرایی: فشار روانی زیادی روی ما است، اما قول می‌دهم در المپیک جبران کنم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس: محمدرضا گرایی پس از کسب مدال برنز مسابقات کشتی قهرمانی جهان و به دست آوردن سهمیه المپیک اظهار داشت: مدال برنز را کسب کردم، اما همه می‌دانند که من فقط برای مدال طلا می‌جنگم. در کشتی با ژاپن کارم گره خورد و نکته‌ای که وجود داشت این بود که بعد از آن نبرد حدود 8 دقیقه بعد دوباره مسابقه داشتم و این یک مشکل بزرگ برای من و اتحادیه جهانی کشتی بود. زمان خوبی برای ریکاوری نداشتم و آنهایی که باید متوجه شوند فهمیدند که بدنم در کشتی با آذربایجان برنگشت.

وی با بیان اینکه خدا را شکر که توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم، ادامه داد: در اردوی قبل از شیراز انگشتم در دوبنده یکی از ملی‌پوشان گیر کرد و رباطش پاره شد. سپس رباط زانوام پاره شد و مدتی بعد هم کشاله سمت راست پایم کشیده شد و مشکل زیادی در تمرینات داشتم. با کمک کادر فنی توانستم خودم را آماده این مسابقات کنم و برنز جهان را گرفتم و کسب سهمیه کردم.

فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم مفید باشم و همیشه هدفم این بوده که بتوانم دل مردم را شاد کنم و امیدوارم بتوانم با این مدال به هدفم رسیده باشم. مردم از ورزش اول مملکت یعنی کشتی توقعات زیادی دارند. انشالله بتوانم در المپیک مدال طلای خودم را تکرار کنم.

اخبار پاراالمپیک ۲۰۲۴

دو سهمیه دیگر پارالمپیک برای ورزش ایران به دست آمد !

به گزارش خبرگزاری مهر: در هفتمین روز از مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس، در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۳ علی پیروج با ۶۳.۷۰ متر نایب قهرمان شد و سجاد نیک پرست با ۵۹.۶۹ متر در رده چهارم ایستاد.

این دو ورزشکار دو سهمیه دیگر برای بازی‌های پارالمپیک پاریس کسب کردند. کاروان ایران تاکنون ۷ مدال و ۱۳ سهمیه پارالمپیک کسب کرده است. رشید مسجدی (مدال طلا)، امیر خسروانی (مدال نقره)، هاشمیه متقیان (مدال برنز) و مهدی اولاد (مدال طلا و نقره) مدال آوران ایران در این رقابت‌ها هستند.

نفرات اول تا چهارم هر ماده در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می‌شوند. بر همین اساس تاکنون مهدی اولاد (۲ سهمیه)، امان‌الله پاپی، هاشمیه متقیان، شید مسجدی، سعید افروز، الناز دارابیان، امیر خسروانی، الهام صالحی علی پیروج، سجاد نیک پرست و علیرضا مختاری ورزشکارانی هستند که صاحب سهمیه شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی