اجتماعی

۶۰ اکیپ بر بازار عید نوروز و رمضان در آذربایجان‌غربی نظارت خواهند کرد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طرح پایش ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان 1403 با حضور 60 تیم متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف سراسر استان آغاز می شود.

برای اطلاع از اخبار اجتماعی ارومیه و استان آذربایجان غربی با ایتوک همراه و همگام باشید.

عبدالحمید سرتیپی سی ام اسفند در جمع خبرنگاران افزود: طرح نظارت ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با حضور بازرسان اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی، ادارات و نهادهای ذیربط در استان برای کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالاها و خدمات اولویت دار در مراحل عرضه، توزیع، خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد آرامش. در فضای روانی جامعه از اول اسفند 1402 تا پایان ماه مبارک رمضان 1403 اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید و انجام سفرهای نوروزی و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای کالاهای مورد نیاز در این ماه مبارک اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به دستور سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور در راستای برخورد با افزایش تخلفات احتمالی به ویژه تخلف گرانفروشی به دلیل افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج این ایام، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را همزمان با سایر استان ها اجرا می کند.

سرتیپ خاطرنشان کرد: گروه کالای هدف در این طرح; پخت و توزیع نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، لوبیا، سیب، پرتقال، لباس، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد غذایی و … شیرینی، روغن موتور، مواد شوینده و لاستیک خودرو، روغن موتور، قطعات یدکی و غیره.

وی افزود: همچنین در اجرای طرح ویژه نوروزی در حوزه خدماتی، مراکز و ادارات; شرکت های مسافرتی زمینی، ریلی و هوایی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، سفره خانه ها، رستوران های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و فروشگاه های سبزیجات، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز بازرسی و نظارت خواهند شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: نظارت بر مراکز نگهداری کالا، سردخانه ها، انبارها و بررسی میزان موجودی در این مراکز و همچنین نظارت مستمر بر تولید، توزیع و موجودی کالای مورد نظر از طریق سامانه جامع تجارت و رصد گلوگاه های احتمالی تخلفات تجاری به منظور جلوگیری از احتکار، عدم عرضه و گران فروشی به صورت مستمر انجام خواهد شد.

سرتیپ تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف تجاری از قبیل احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصولات، عدم درج قیمت، کم فروشی و … توسط واحدهای صنفی از طریق سامانه شبانه روزی 124 ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با واحد بازرسی در میان بگذارد تا در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی