بیمارستان های ارومیه

بیمارستان طالقانی ارومیه

بیمارستان طالقانی ارومیه در منطقه جنوب غربی شهرستان ارومیه، در ساحل رودخانه شهرچای و در خیابان آیت‌الله کاشانی واقع شده است. پیش از انقلاب این مرکز با ساختمان‌های متعدد و پراکنده به منظور کاربری‌های متفاوت ساخته شده بود، در سال 1359 به دنبال آغاز جنگ  تحمیلی عراق علیه ایران، این ساختمان که دارای کاربری‌های غیر درمانی بودند و در خدمت ارگان‌های گوناگون بودند جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی و اورژانسی آن برهه‌ی حساس زمانی تغییر کاربری داده و با چارت تشکیلاتی 450 تختخوابی با مجوز رسمی سازمان بهداری آن دوره، بیمارستان آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی را تشکیل دادند.

اگر علاقمند هستید مقاله بیمارستان های ارومیه را بخوانید.

معرفی بیمارستان طالقانی

بیمارستان طالقانی ارومیه در ابتدا در تخصص‌های اتاق عمل، ارولوژی، ارتوپدی و داخلی فعالیت درمانی خود را آغاز نمود اما طی سال‌های اخیر در تخصص‌های داخلی، عفونی، قلب، پوست و مسمومیت ریفرال استان آذربایجان غربی بوده است. این بیمارستان در دوره پاندمی کرونا به عنوان تنها مرکز ریفرال بیماری  Covidبه مدت بیش از دو سال صرفا ماموریت مداوای بستریهای کرونایی را بر عهده داشت.

پس از اعلام پایان یافتن پاندمی کوید و بازگشت جامعه به شرایط عادی این مرکز درمانی با تخصص‌های داخلی، عفونی، مسمومیت ، قلب و عروق، پوست، مغز و اعصاب فعالیت خود را در پیش گرفته است.

معرفی بیمارستان طالقانی ارومیه

بخش‌های مختلف بیمارستان طالقانی

ظرفیت بیمارستان طالقانی  در حال حاضر۲۱۸ تخت است و مركز دیالیز، تخت‌های تحت نظر اورژانس، اورژانس، انژیوگرافی بخش‌هاس ستاره‌دار این بیمارستان هستند.

درمانگاه اعصاب و روان (روانپزشکی)، درمانگاه عمومی، درمانگاه پوست، درمانگاه داخلی، درمانگاه عفونی، درمانگاه قلب، درمانگاه فوق تخصصی غدد، درمانگاه فوق تخصصی کبد و گوارش بخش‌های کلینیکی بیمارستان طالقانی ارومیه را تشکیل می‌دهند.

بیمارستان آذربایجان ارومیه از بهترین بیمارستان های ارومیه با تجهیزات روز دنیا می باشد برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.

بیمه های طرف قرارداد بیمارستان طالقانی

بیمه خدمات درمانی – تامین اجتماعی –کمیته امداد امام خمینی – نیروهای مسلح – بانک (سپه، تجارت، صادرات، ملت، کشاورزی) – شرکت بیمه آسیا – بیمه سینا – بیمه دانا – بیمه میهن – بیمه ایران –بیمه آرمان – بیمه البرز- شرکت کمک رسان ایران – کانون سر دفتر داران و دفتر یاران – صدا و سیمای استان – نیروی انتظامی – سپاه شهدا استان – شرکت هواپیمایی (هما)

لیست پزشکان بیمارستان طالقانی

پزشکان گروه عفونی

دکتر قره‌باغ ، دکتر نژادابراهیم ، دکتر موسوی ، دکتر حبیب‌پور

پزشکان گروه داخلی

دکترنجفی‌نیا ، دکتر طلااحمدی ،

پزشکان گروه قلب

دکتر حاجی‌زاده ، دکتر فرامرززاده، دکتر سلیمانی، دکتر آشام

پزشکان گروه پوست

دکتر سلام‌زاده، دکتر مظاهرپور، دکتر زرتاب،

پزشکان گروه داخلی اعصاب

دکتر فیض الهی

لیست پزشکان بیمارستان طالقانی ارومیه

رسالت بیمارستان طالقانی

بیمارستان طالقانی به عنوان یک مرکز درمانی و آموزشی در شهر ارومیه فعالیت می‌کند. رسالت اصلی این بیمارستان، ارائه خدمات سلامت به افراد جامعه است. برای دستیابی به این هدف، بیمارستان طالقانی ارومیه از رویکرد سلامت‌محور استفاده می‌کند و تمرکز خود را بر بهبود و حفظ سلامت افراد متمرکز می‌کند.

بیمارستان طالقانی خدمات آموزشی، تشخیصی، درمانی و پژوهشی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. این بیمارستان تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، تشخیص دقیق بیماری‌ها را انجام داده و درمان‌های مؤثر و متناسب را به بیماران ارائه نماید. همچنین، بیمارستان طالقانی ارومیه به عنوان یک مرکز پژوهشی نیز فعالیت می‌کند و بهبود روش‌های درمانی و پیشگیری را از طریق انجام پژوهش‌های علمی تدریس و ارتقا می‌بخشد.

چشم انداز بیمارستان طالقانی

چشم انداز بیمارستان طالقانی برای پنج سال آینده (1408) این است که با استفاده از الطاف الهی و بهره‌گیری از سرمایه‌های ارزشمند انسانی، به یکی از مجهزترین و بهترین مراکز ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در منطقه شمال غرب کشور تبدیل شود.

با ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی و فناوری‌های پیشرفته، بیمارستان طالقانی ارومیه به مرکزی مجهز و پیشرو در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی تبدیل خواهد شد. این بیمارستان با تکیه بر تخصص و تجربه پزشکان و کادر درمانی ماهر، خدمات با کیفیت و متناسب با نیازهای بیماران را ارائه خواهد داد.

همچنین، بیمارستان طالقانی در زمینه آموزش و پژوهش نیز توسعه خواهد یافت. با ایجاد برنامه‌های آموزشی متنوع و کارآموزی‌های فعال، آینده‌دانان پزشکی و کادر درمانی با استفاده از منابع و تجهیزات پیشرفته، آموزش‌های عالی و پژوهش‌های علمی برتری داشته و در زمینه بهبود روش‌های درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش موثری ایفا خواهد کرد.

با تحقق این چشم انداز، بیمارستان طالقانی ارومیه می‌تواند در میان بیمارستان‌های هم‌تراز در منطقه شمال غرب کشور به عنوان یک مرجع برجسته و مورد توجه قرار گیرد و به جامعه خدمات بهتری ارائه دهد.

ارزش‌های بیمارستان طالقانی

 

بیمارستان طالقانی ارومیه ارزش‌هایی دارد و به ارزش‌های خود پایبند است که در زیر آنها را ذکر میکنیم.

  1. 1. بیمارستان طالقانی ارومیه در ارائه خدمات خود از آخرین دستاوردهای علمی و شواهد پزشکی بهره می‌برد. تصمیم‌گیری‌ها و روش‌های درمانی براساس اطلاعات و شواهد علمی صحیح صورت می‌گیرد.
  2. 2. بیمارستان طالقانی ارومیه منشور حقوق بیماران، کارکنان و فراگیران مرکز را رعایت می‌کند. اخلاق حرفه‌ای در روابط با بیماران، کارکنان و دیگر ارکان سازمانی به عنوان اصلی‌ترین مبنا در نظر گرفته می‌شود.
  3. 3. بیمارستان طالقانی ارومیه به حفظ کرامت و احترام به حقوق انسانی همه افراد، از جمله بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان، توجه ویژه‌ای دارد.
  4. 4. بیمارستان طالقانی ارومیه در توزیع منابع و ارائه خدمات، اصل عدالت را رعایت می‌کند. تمام بیماران برابری در دسترسی به خدمات و درمان دارند و هیچ گونه تبعیض درمانی ایجاد نمی‌شود.

5.بیمارستان طالقانی ارومیه به ارزش قابلیت‌ها و استعدادهای کارکنان خود اعتقاد دارد. ایجاد محیطی مشوق برای رشد و پیشرفت شغلی، افزایش تعهد و مسئولیت‌پذیری کارکنان را ترویج می‌دهد.

  1. بیمارستان طالقانی ارومیه به پاسخگویی به نیازها و انتظارات بیماران و سایر ارکان سازمانی اهمیت می‌دهد. انتقادات و پیشنهادات ارائه شده توسط بیماران و سایر افراد به عنوان یک فرصت برای بهبود مداوم خدمات در نظر گرفته می‌شوند.

جمع‌بندی

کادر درمان بیمارستان طالقانی  بر آن هستند تا با استفاده از فناوری روز، ارزنده‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات سلامت را به مردمان غیور و شریف استان آذربایجان غربی ارائه نمایند.

آنان بر پایه‌ٰی ارزش‌هایی همچون قانون‌مداری، حفظ کرامت ارباب رجوع، رعایت منشور حقوق بیمار، رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در ارائه‌ی خدمات درمانی،  بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت خدمات بالینی، رعایت ارزش‌های دینی و اعتقادی و احترام به فرهنگ‌های بومی استان در راستای تحقق «انسان سالم، محور توسعه پایدار» گام برمی‌دارند.

پرسش‌های پرتکرار

بیمارستان طالقانی کجاست ؟

این بیمارستان در شهر ارومیه، خیابان کاشانی، بیمارستان آیت‌الله طالقانی

شماره تماس بیمارستان طالقانی ارومیه چیست ؟

شماره تلفن بیمارستان طالقانی : 33461680-44    شماره فکس : 33449300-44

وب سایت:   www.taleghani.umsu.ac.ir

آدرس پست الکترونیکی: taleghanihospital@umsu.ac.ir

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک بهترین مطالب را بخوانید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی