اقتصادی

103 درصد درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی تحقق یافته است

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تحقق 103 درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد. جعفر پورمختار 16 بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: طی 10 ماهه امسال 50 هزار و 923 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است.

وی ادامه داد: بیشترین وصول مالیات استان از عملکرد اشخاص حقوقی و مالیات بر ارزش افزوده بوده است. مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: یک هزار و 326 مورد فعالیت اقتصادی با تراکنش های گسترده بانکی در استان شناسایی شده است. پور مختار با اشاره به شناسایی 6 مورد فرار مالیاتی گسترده در استان افزود: بیش از 1200 میلیارد تومان فرار مالیاتی از اشخاص حقوقی و حقیقی مطالبه شده است.

وی با اشاره به گزارش فرار مالیاتی در سامانه افشاگری گفت: در این راستا 566 مورد فرار مالیاتی گزارش شده است. مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه مالیات های وصولی در کجا هزینه شده است، افزود: طی 10 ماهه امسال 922 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها و عشایر توزیع شده است. این استان نسبت به سال گذشته 92 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از اول دی ماه سال جاری کلیه اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی با فروش بالای 180 میلیارد ریال، فروشندگان مواد معدنی، پزشکان، صاحبان داروخانه ها، عرضه کنندگان طلا و جواهرات موظف به ثبت نام الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی