اجتماعیسفر

فرا رسیدن بهار و حال و هوای نوروز در شهر ارومیه

روزهای پایانی سال شور و حال جدیدی به شهر بخشیده است، برخلاف روزهای عادی سال، مغازه ها کرکره های خود را زود باز می کنند و حتی در روزهای تعطیل، کسبه مشغول فروش اقلام نوروزی هستند. به قول معروف نرم نرمک می‌رسد اینک بهار …

با اخبار اجتماعی ایتوک همراه و همگام باشید.

با گذر از بازار شهر ارومیه می توان شور و هیجان آغاز سال نو را مشاهده کرد. مردم شهر با توجه به توان مالی خود خرید می کنند. سفره هفت پهن کرده‌اند و بچه ها برای انتخاب ماهی عید بین خودشان دعوا می کنند.

لذت پوشیدن لباس نو، پهن کردن سفره هفت سین و دید و بازدید برای همه ما در کودکی خاطرات بسیاری را در طول سالیان عمرمان تداعی می کند، سنت زیبایی که اگر با تجمل آمیخته نشود، یکی از رسوم آن است. شادی دیرینه ایرانیان ماست که باید حفظ شود.

مردم منطقه آذربایجان در آستانه سال نو یاد قبر خود می افتند، لباس نو می خرند، برای تازه دامادها هدیه می خرند، سمنو می پزند، کوکو سبزی می پزند و در شب عید کوفته درست می کنند. شهر ارومیه شهر آب و آینه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است، گل های زیبا و رنگارنگ در میادین شهر کاشته شده و بوی بهار را به مردم شهرم می دهد، نوازندگان موسیقی محلی و شاد را بر سر می گذارند. راه تردد مردم ، حال و هوای شهر را شاد کنید. ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی شهری زیباست که به باغ های سرسبز شهرت دارد، شهری با مردمانی خونگرم و مهمان نواز و به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع و آثار و بناهای تاریخی، همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: اعضای ستاد خدمات سفر استان تمام تلاش خود را می کنند تا مسافران در سفر به استان دچار مشکل نشوند. مرتضی صفری در رزمایش ترافیکی پلیس راهور نوروزی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب گفت: تاکنون 28 جلسه ستاد خدمات سفر در سطح استان و 12 جلسه کمیته های زیر مجموعه این ستاد برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: این استان یکی از مناطق غنی تمدنی ایران است که با پنج اثر ثبت جهانی و بیش از یک هزار و 780 اثر ثبت ملی می تواند مکانی جذاب برای گردشگران باشد. وی گفت: آذربایجان با داشتن 288 واحد گردشگری و 128 واحد اقامتی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: فرماندهی انتظامی استان برای برقراری نظم و امنیت در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه های مختلف به ویژه پلیس و ترافیک و در همین راستا در طرح ترافیک نوروزی برنامه ریزی می کند. سفر از 24 مارس 1402 تا 14 آوریل 1403 اجرا می شود.

سامان غنی زاده گفت: به منظور تامین نظم و امنیت سفرهای نوروزی بیش از هشت هزار نفر در شبانه روز در این طرح شرکت می کنند. وی ادامه داد: امیدواریم با مشارکت 240 تیم راهداری و 100 تیم پلیس شاهد ایمن ترین سفرها در سال آینده و کاهش تصادفات باشیم. استاندار آذربایجان غربی گفت: نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز و در ماه مبارک رمضان در سطح استان تشدید شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی