ورزشی

سومین بازی بدون برد پرسپولیس در آستانه بازی‌های آسیایی

سرمربی پرسپولیس پیش از این نیز چنین شرایطی را تجربه کرده بود.

ملوان، صنعت نفت و حالا سپاهان; سومین بازی بدون برد پرسپولیس در این فصل (بدون احتساب تساوی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا) مصادف با اولین شکست شاگردان گل محمدی در لیگ 22 بود. بازیکنی که در روزهای پیراهن قرمزش هرگز چنین عملکردی نداشت.

این روزها با برد فاصله زیادی دارد اما برای پرسپولیس و گل محمدی آشناست. 3 سال پیش تقریباً در همان زمان بود که همان مسیر را طی کردند. پرسپولیس در ۸ آذر ۱۳۹۸ در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی رفت. دیداری که با اشتباه عجیب مهدی شیری در نهایت به شکست پرسپولیس و دوری آنها از قهرمانی رای داد.

پرسپولیس در بازگشت به لیگ برتر روزهای خوبی را سپری نکرد و در 6 بازی موفق شد تنها یک برد کسب کند. آنها پس از پیروزی 3 بر صفر خانگی مقابل شهر خودرو راهی فینال شدند و شکست خوردند. در مقابل، اما تقریباً زمان زیادی طول کشید تا وضعیت به حالت عادی بازگردد. 4 تساوی متوالی مقابل نساجی در قائم شهر، سپاهان و ذوب آهن تهران و سپس تقسیم امتیازات دربی. شاگردان گل محمدی در بازی بعدی خود مقابل فولاد در تهران پیروز شدند اما هفته بعد به اراک سفر کردند و مقابل آلومینیوم شکست خوردند.

در واقع گل محمدی و تیمش تقریبا یک ماه پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان را از دست دادند و از 6 بازی تنها 7 امتیاز گرفتند و 11 امتیاز از دست دادند. اما ناگهان ورق برگشت و پس از این مدت، پرسپولیس قوت گرفت و به لیگ بازگشت. گل محمدی و تیمش در 18 بازی بعدی شکست نخوردند و تنها 8 امتیاز از 54 امتیاز ممکن را از دست دادند و برای پنجمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شدند. حالا 3 سال از آن روزها می گذرد و پرسپولیس دوباره شرایط تقریبا مشابهی را تجربه کرده است. 2 تساوی متوالی مقابل ملوان و صنعت نفت و شکست مقابل سپاهان یعنی کسب تنها 2 امتیاز از 9 امتیاز ممکن به اضافه تساوی نابهنگام مقابل استقلال تاجیکستان در دوشنبه. پرسپولیس برمی گردد؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی