دانشگاه های ارومیه

دانشکده دامپزشکی ارومیه، با ارزش‌ترین دانشکده ارومیه

دانشکده دامپزشکی ارومیه واقع در دانشگاه ارومیه درسال ۱۳۵۲ به یاری مرحوم دکتر رفیعی شکل گرفت. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این دانشگاه و دانشکده دامپزشکی را خدمت شما ارائه دهیم. باما در مجله خبری ایتوک همراه شوید تا از مکان‌ها و قسمت‌های مختلف شهر ارومیه اطلاعات زیادی را کسب کنید.

درباره دانشکده دامپزشکی شهر ارومیه

دانشکده دامپزشکی ارومیه ابتدا تحت‌ عنوان دانشکده کشاورزی و دامپروری فعالیت خود را آغاز کرد، سپس این دانشکده به ریاست مهندس شیبانی درسال ۱۳۴۴ تأسیس گردید. درابتدای تأسیس، دانشکده دامپزشکی با ۲۰ الی ۳۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد. دانشکده دامپزشکی درسال 1354 به صورت کاملا جدی با نام جدید خود فعالیتش آغاز کرد.

دانشکده دامپزشکی شامل هفت گروه آموزشی می‌باشد:

  1. علوم پایه
  2. پاتوبیولوژی
  3. میکروبیولوژی
  4. بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی
  5. درونی و کلینیکال پاتولوژی
  6. مامایی و طیور
  7. جراحی و تصویر برداری

دانشکده دامپزشکی ارومیه کجاست

دانشکده دامپزشکی ارومیه واقع در استان آذربایجان‌ غربی درشهر ارومیه می‌باشد. ارومیه شهری واقع درشمال‌ غرب کشور ایران با وسعت 10548 کیلومتر مربع و دهمین شهر پرجمعیت ایران است. در زمان پهلوی، ارومیه به نام رضائیه تغیر نام داشته‌ است. اکثر مردم ارومیه ترک زبان و دارای اقلیت‌های‌ مذهبی مختلفی هستند.

 اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی ارومیه

اعضای هیات علمی دانشکده دامپزشکی شهر ارومیه از اساتید مجرب و حرفه‌ای در زمینه دامپزشکی و علوم مرتبط به این رشته می‌باشند. اساتید دانشکده دامپزشکی هر ساله دانشجوهای متعددی را با هدف خدمت به مردم و رشد سطح علمی کشور پرورش و رشد می‌دهند. این اساتید بیشتر، بومی استان آ‌ذربایجان غربی هستند وتلاش می‌کنند، سطح علمی این دانشگاه را به خوبی ارتقا دهند.

دانشکده دامپزشکی ارومیه
درب ورودی دانشکده دامپزشکی ارومیه

دانشگاه سراسری ارومیه

دانشگاه ارومیه (urmia university) یک دانشگاه دولتی است و از بهترین دانشگاه‌های حال حاضر ارومیه نیزمحسوب می‌شود. تاسیس دانشگاه دولتی ارومیه در سال 1344 صورت گرفته است. امکانات آموزشی و تحقیقاتی این شهر باعث شده تا دانشگاه ارومیه به یکی از مراکزآموزشی و پژوهشی مهم در منطقه غرب کشور تبدیل شود.

تعداد دانشجویان در دانشگاه ارومیه حدود پانزده هزار نفر و تعداد اساتید این دانشگاه حدود 485 نفر تخمین زده شده است. همچنین، این دانشگاه تاکنون تقریبا بیش از بیست هزار مقاله علمی را در نشریات و همایش‌های داخلی منتشرکرده‌ است. این نشریات و همایش‌ها می‌توانند به عنوان کانال‌هایی برای انتشار و ارتقای دانش و پژوهش در دانشگاه ارومیه تاثیرگذار باشند.

دانشگاه ارومیه دارای امتیازهای زیادی از سوی مراکز علمی است، این دانشگاه  ناشر ۶ مجله تخصصی است و همایش‌های مختلفی را برگزارکرده‌ است. مجلات و همایش‌ها نقش مهمی در انتشار نتایج پژوهشی و تبادل اطلاعات علمی در حوزه‌های مختلف دارند.

از دانشگاه ارومیه تاکنون تقریبا بیش از ۹هزار مقاله معتبر بین‌المللی استخراج شده‌ است، که حاصل تلاش‌های بی وقفه اساتید و دانشجویان این دانشگاه بوده است.

این دانشگاه امکاناتی مانند کتابخانه، ساختمان آزمایشگاه، کلاس مجهز، کارکنان مجرب، سالن‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری و … را دارد.

دانشگاه ارومیه جزء دانشگاه‌های دولتی ایران و دارای یازده دانشکده از رشته‌های مختلف است که در منطقه شمال غرب کشور ایران واقع شده است. دانشگاه ارومیه جزء دومین دانشگاه بزرگ غرب ایران نیز محسوب می‌شود. این دانشگاه درنظام رتبه‌بندی بین‌المللی دارای رتبه وجایگاه بالایی می‌باشد.

همچنین اگر علاقمند بودید مقاله دانشگاه پیام نور ارومیه هم بخوانید.

ارومیه و آب وهوا

آب و هوای ارومیه دمایی با میانگین ۱۰ الی ۱۱ درجه است. تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سردی دارد. بهترین ماه‌های مسافرت به ارومیه ماه‌های مهر، شهریور، مرداد، تیر و خرداد است، که به نسبت دیگر ماه‌ها آب و هوای مطلوب‌تری دارد.

روند بارندگی‌های شهر ارومیه از ماه آبان آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. ماه‌های دی، بهمن و اسفند مقدار بسیار زیادی یخبندان، سر تا سر ارومیه را فرا می‌گیرد.

بارندگی‌های استان آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه در فصول پاییز، زمستان و بهار به شدت کاهش یافته است، همین امر موجب شده از حجم دریاچه ارومیه به شدت کاسته شود. امید است در فصول بارندگی، باردیگر شاهد پرشدن حداکثری دریاچه ارومیه باشیم.

حمل ونقل‌های ارومیه

ارومیه دارای ترمینال‌های فعال و شبانه روزی است که روزانه تا ۱۸ هزار مسافر را می‌تواند جا به جا کند. محل ترمینال ارومیه در جاده سرو واقع شده است، بعد از خارج شدن از ترمینال می‌توانید با گرفتن یک تاکسی وارد شهر زیبای ارومیه شوید.

اتوبوس‌های ارومیه شامل اتوبوس‌های تندرو و معمولی است که روزانه تعداد زیادی از مسافران را با خود جا به جا می‌کند. تعداد اتوبوس‌های ارومیه هم‌اکنون افزایش پیدا کرده است. ارومیه دومین شهر پرترافیک ایران محسوب می‌شود، این شهر با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی سعی دارد، ترافیک‌های داخلی را کاهش دهد.

فرودگاه بین المللی ارومیه واقع در شمال غرب ایران، دارای دو ترمینال خارجی و داخلی می‌باشد. ایرلاین‌های داخلی در این فرودگاه بیشتر فعالیت می‌کنند.

فعلا حمل و نقل از طریق راه آهن، در شهر ارومیه در دسترس نمی‌باشد، اما خط راه آهن ارومیه به مراغه در حال آماده سازی و احداث است.

تاکسی‌های شهر ارومیه بالغ برشش هزار عدد می‌باشد که برای گشت و گذار و تماشای اماکن دیدنی این شهر، هیچ مشکلی از لحاظ حمل و نقل نخواهید داشت.

غذاهای محلی ارومیه

ارومیه دارای غذاهای متنوع و زیاد است که به غذاهای محلی این شهر اشاره خواهیم کرد:

  1. شورجه: غذایی با ترکیب تخم مرغ، ماست، گوشت، پیازداغ و نشاسته ذرت است.
  2. آش یرتخلی: آشی با ترکیبی از کلم، سماق، برنج، رب، پیاز و بلغور می‌باشد.
  3. خورشت ارومیه: خورشتی باترکیب گوشت و لوبیا چیتی است.
  4. گوزلمه: ترکیبی از ماست و تخم مرغ که در روغن سرخ می‌شود.
  5. گیزاتما: ترکیبی از کدو، سیر، هویج، گوجه فرنگی و بادمجون است.

چند مرکز خرید ارومیه

ارومیه، شهری بسیار مناسبی برای گشت و گذار و سوغاتی خریدن است. ارومیه پاساژها و بازارهای زیادی دارد که این شهر را از هر لحاظ متمایز کرده است.

چند بازار و مرکز خرید معروف ارومیه به شرح زیر است:

  1. پاساژ باکو
  2. پاساژ برلن
  3. بازار آهن دوست
  4. بازار امیر کبیر
  5. پاساژ میلاد نور

این پاساژها و مراکز خرید در ارومیه باعث شده، تجارت در این شهر رونق زیادی پیدا کند و به یکی از مناطق گردشگری ایران تبدیل شود.

دانشکده ارومیه
ورودی دانشکده دامپزشکی از ورودی اصلی دانشگاه سراسری ارومیه است

دانشکده های دانشگاه ارومیه

دانشکده‌های دانشگاه ارومیه در شهر ارومیه به این شرح می‌باشد :

  1. دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  2. دانشکده اقتصاد و مدیریت
  3. دانشکده برق،کامپیوتر و فناوری‌های پیشرفته
  4. دانشکده دامپزشکی
  5. دانشکده علوم و شیمی
  6. دانشکده علوم ورزشی
  7. دانشکده فنی و مهندسی
  8. دانشکده کشاورزی
  9. دانشکده منابع طبیعی
  10. دانشکده معماری، شهرسازی و هنر
  11. پردیس بین المللی دانشگاه ارومیه

بیمارستان دامپزشکی دانشگاه ارومیه

دانشکده دامپزشکی واحد اروميه دارای یک بیمارستان است، علاوه برخدماتی که این بیمارستان ارائه می‌دهد، مرکزآموزش عملی برای دانشجویان ارومیه به خصوص گروه دامپزشکی می‌باشد. موقعیت بیمارستان واقع در شهر ارومیه، جاده ارومیه، خیابان قلی پور، کلینیک تخصصی دانشکده دامپزشکی می‌باشد. نزدیکترین مکان به این بیمارستان  اداره گذرنامه ارومیه و بیمارستان روانپزشکی رازی می‌باشد.

آدرس دانشکده دامپزشکی ارومیه

دانشگاه ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، کیلومتر ۱۱ جاده سرو است. دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه درهمین آدرس واقع شده است. دقت داشته باشید وقتی به شهر ارومیه می‌رسید، درابتدای جاده سرو بعد از گذشت ۱۱ کیلومتر درب ورودی دانشگاه ارومیه را خواهید دید و می‌توانید از این طریق به دانشگاه وارد شوید.

تلفن دانشکده دامپزشکی ارومیه

تلفن و راه‌های ارتباطی دانشکده دامپزشکی شهر ارومیه به شرح زیر است:

شماره تلفن‌خانه : 43-32752741-044

کدپستی : 5756151818

صندوق پستی : 165

پست الکترونیکی : info@urmia.ac.ir

دامپزشکی ارومیه
ورودی دانشگاه ارومیه از جاده سرو است.

 نقشه دانشکده دامپزشکی ارومیه

موقعیت دانشگاه ارومیه و دانشکده دامپزشکی این دانشگاه را در نقشه ببینید.

https://maps.app.goo.gl/wZDTuJ89JBhfdLMe6

ایتوک

مجله ایتوک منبعی کامل برای آخرین اخبار و رویدادهای مهم ایران به‌ویژه شهر ارومیه است. مجله ایتوک با ارائه خبرهای کامل، منصفانه و قابل اعتماد، به خوانندگان خود اجازه می‌دهد تا به دنبال وقایع، مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ایران بپردازند.

در ایتوک، ما به دنبال ارائه تحلیل‌های درست و اخباری به‌روز هستیم که تاثیرات و ابعاد واقعی موضوعات را برای خوانندگان خبر روشن کنند. با دسترسی آسان و سریع به اطلاعات، ما اعتقاد داریم که می‌توانیم مردم را بهتر از همیشه از رویدادهای مهم و ویژه مطلع کنیم و درک عمیق‌تری از مسائل فعلی را فراهم کنیم.

با تیمی از خبرنگاران حرفه‌ای و باتجربه، ایتوک به دنبال پوشش کامل و گسترده‌ از همه جوانب زندگی در ایران به ویژه در ارومیه است. از اخبار سیاسی تا مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، ما همیشه در حال تلاش برای ارائه بهترین و جامع‌ترین پوشش‌های ممکن هستیم.

 جمع‌بندی

دانشکده دامپزشکی ارومیه باهدف رشد و تعلیم نیروی ماهر درشهر ارومیه واقع شده‌ است. دامپزشکی ارومیه اساتید مجرب وحرفه‌ای دارد، که سطح علمی این دانشگاه را درمعیارهای داخلی و جهانی افزایش داده‌اند. این دانشگاه با همکاری كلينيك دامپزشكي تخصصی ارومیه سعی‌دارد، علاوه‌ بر ارائه خدمات، سطح علمی دانشجویان خود را بالا ببرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات خود را از شهر ارومیه و قسمت‌های مختلف این شهر بالا ببرید و شهر ارومیه را بهتر بشناسید به مجله اینترنتی ایتوک مراجعه کنید

 سوالات متداول

  1. دانشکده دامپزشکی شهر ارومیه در کجاست؟

این دانشکده واقع در استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه، کیلومتر ۱۱ جاده سرو می‌باشد.

  1. بیمارستان مرتبط با دانشکده دامپزشکی شهر ارومیه کجاست؟

بيمارستان دامپزشكي واقع درارومیه، جاده ارومیه، خیابان قلی پور می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی