کسب و کار

توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه ، اشتغال‌زایی به دنبال خواهد داشت

جلسه تامین مالی اجرای طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک ارومیه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی و رشید قانعی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ارومیه، برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به اهمیت احداث واحد اوره و آمونیاک در پتروشیمی ارومیه گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم آذربایجان غربی است و ارزش افزوده زیادی برای استان به همراه خواهد داشت، ضمن اینکه از خام فروشی نیز جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به ویژه پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین دستی، افزود: از ظرفیت‌های مرزی آذربایجان غربی و ظرفیت‌های صادراتی به کشورهای همسایه می‌توان برای توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه پتروشیمی بهره‌برداری کرد.

معتمدیان در ادامه راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع پایین دستی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه پتروشیمی استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع پایین دستی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند و ارزش افزوده تولید پتروشیمی را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

وی همچنین بر جذب سرمایه گذار در استان و به ویژه حضور هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: حضور هلدینگ بزرگ خلیج فارس برای سرمایه گذاری در پتروشیمی آذربایجان غربی مهیا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی