والیبال

والیبال ارومیه ؛‌ پرورش دهنده الماس های تراش نخورده

ارومیه به عنوان یکی از پر شورترین شهرهای والیبالی در آسیا شناخته می شود

والیبال در ارومیه به یک ارزش و علاقه جمعی تبدیل شده است. تلاش‌های فراوان بازیکنان والیبال این شهر و توانایی‌ بالای آن‌ها موجب ارتقاء سطح ورزش والیبال در ارومیه شده‌است. این شهر به عنوان یک قلب تپنده برای علاقه‌مندان و عشاق ورزش والیبال محسوب می‌شود. با حمایت فراوان مردم و ایجاد جوی هیجان‌انگیز، ارومیه به یک سمبل موفقیت در حوزه بازی‌های والیبال تبدیل شده و تا کنون بازیکنان فراوانی از این شهر توانسته‌اند به تیم ملی والیبال ایران و تیم‌های خارجی راه پیدا کرده و افتخار بیافرینند. این علاقه فراوان و انگیزه‌ی بی‌انتها، والیبال ارومیه را به یک جامعه فعال، پویا و قدرتمند در این ورزش تبدیل کرده است که با شور و اشتیاق بی‌انتها در راه کسب دستاوردهای جدید در ورزش کشور حرکت می‌کنند. در ادامه برای معرفی بیشتر والیبال ارومیه با مجله و رسانه خبری شهر ارومیه ایتوک همراه باشید.

شناخت خیابان های ارومیه و مراکز تفریحی و اداری مهم آن

برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید

والیبال ارومیه بازیکنان بسیاری را برای حضور در مسابقات جهانی تربیت کرده‌است. معروف‌ترین تیم این شهر، تیم والیبال شهرداری ارومیه است که تا کنون، تیم اول بسیاری از بازیکنان والیبالیست ارومیه ای تیم ملی بوده‌است.

تیم والیبال شهرداری ارومیه

باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، یک باشگاه ورزشی منحصر به فرد در حوزه والیبال ارومیه است.هم اکنون تیم آن در لیگ برتر والیبال ایران بازی می‌کند. ارومیه پایتخت والیبال و شهر عاشقان والیبال است. تیم شهرداری ارومیه میزبان بسیاری از بازیکنان برتر و افتخارآفرین والیبال ایران بوده‌است. از سال‌ ۱۳۴۵ تا به حال این تیم با پشتیبان‌های مالی زیادی نام خود را تغییر داده‌است. تیم شهرداری ارومیه در اولین دوره لیگ کشوری والیبال (جام پاسارگاد) در سال ۱۳۵۴ با نام تیم پاس رضاییه در مسابقات شرکت کرد و به مقام هفتمی کشور رسید.
تیم والیبال شهرداری ارومیه
در معرفی چند تیم دیگر والیبال ارومیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•تیم درنای ارومیه
•تیم نوجوانان ارومیه
•امید ارومیه
والیبالیست‌های ارومیه‌ای
والیبالیست‌های ارومیه‌ای با استعداد و پشتکار، نمایانگر عشق و علاقه شدید مردم این شهر به ورزش والیبال هستند. این شهر به واقع شهر عاشقان والیبال تلقی می‌شود و مردم با اشتیاق بی‌نظیری در تماشای بازی‌ها و حمایت از تیم‌های والیبال ارومیه شرکت می‌کنند.
سعید معروف
میر سعید معروف لَکرانی، کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران و یکی از سه پاسور برتر والیبال در جهان از یکی از مشهورترین بازیکنان والیبال ارومیه است.
از افتخارات معروف، می‌توان به کسب مقام بهترین پاسور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۰۸ در قاره آسیا و در جهان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ اشاره کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد. سعید معروف والیبالیست ارومیه ای با عملکرد درخشانی که در لیگ جهاني واليبال ۲۰۱۴ داشت؛ موفق شد نخستین جایزه معتبر خود را به عنوان بهترین پاسور در سطح رقابت‌های فراتر از آسیا دریافت کند. سعید معروف از جمله ورزشکاران ایرانی، یاور سازمان ملل متحد می‌باشد. یکی از اتفاقات مهم زندگی ورزشی معروف عملکرد قوی او در مسابقات انتخابی المپیک ریو بود که باعث صعود تیم ملی ایران به المپیک، پس از 52 سال، شد و لقب بهترین پاسور آسیا را به او دادند.
تیم‌های حرفه ای سعید معروف
معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان شده و پس از چهار سال توانست به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآید. او پس از یک کناره‌گیری موقت در سال 2011 از تیم ملي واليبال، در سال ۲۰۱۲ مجددا به تیم بازگشت.
سعید معروف
معروف پس از بازی در تیم های داخلی از جمله پگاه، صنام، استقلال گنبد، کاله و تیم واليبال شهرداري ارومیه و متین ورامین، در سال 2014 به عضویت زنیت کازان روسیه درآمد و به قهرمانی در لیگ قهرمانان والیبال اروپا دست پیدا کرد. همچنین او تجربه بازی در سری آ ایتالیا و عضویت در تیم‌های بایک موتور پکن و فنرباغچه ترکیه را در کارنامه ورزشی خود دارد. سعید معروف در سال 1400 از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سعید معروف به بلاگ زیر مراجعه کنید.

میلاد عبادی پور

میلاد عبادی‌پور قره حسنلو بازیکن والیبال و کاپیتان تیم ملی ایران ، از دیگر بازیکنان معروف والیبال ارومیه است. او اکنون برای باشگاه والیبال میلانو ایتالیا بازی می‌کند.
از سوابق او می‌توان به حضور در تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. میلاد عبادی پور والیبالیست ارومیه ای جوان‌ترین بازیکن ایرانی در مسابقات لیگ جهاني واليبال ۲۰۱۴ بود.
میلاد عبادی پور در کدامتیم ها بازی کرده است؟
عبادی‌پور پس از سه فصل بازی برای تیم کاله و به‌دست آوردن دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر واليبال ایران، در سال ۱۳۹۳، عضو تیم شهرداری ارومیه شد و در سال ۱۳۹۶ به الریان قطر پیوست. او اولین مدال طلای خود را در بازی‌های جهانی اینچئون در سال 2014 به دست آورد. وی در سال ۲۰۱۷ با تیم اسکرا بلچاتوف قراردادی یک ساله بست و اولین بازیکن ایرانی بود که در لیگ لهستان بازی کرد.
میلاد عبادی پور در سال 2015 در پست دریافت کننده قدرتی در ترکیب تیم والیبال ایران قرار داشت اما نتوانست به جمع تیم‌های برتر راه پیدا کند و به عنوان هفتم دست پیدا کرد و بلیت برگشت خود را گرفت.
میلاد عبادی پور والیبالیست ارومیه ای در سال 2016 یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی ایران بود و باعث کسب اجازه شرکت در المپیک در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن شد و به این ترتیب برای اولین بار با تیم ملی ایران به المپیک راه یافت.
میلاد عبادی پور

بردیا سعادت

بردیا سعادت والیبالیست ارومیه ای ، در سال 1381 در ارومیه متولد شد. او دانشجوی رشته مهندسی معماری و جوان ترین بازیکن لژیونر تاریخ والیبال ایران است که اکنون برای باشگاه والیبال تورشاد در لیگ والیبال ترکیه در پست پشت خط‌ زن، بازی می‌کند.
بردیا سعادت در سن ۱۷ سالگی توانست به عضویت تیم ملی نوجوانان و جوانان درآید و در سال 1398 به تیم خاتم اردکان یزد پیوست. این بازیکن در خردادماه سال ۱۳۹۹ به تیم «نیس» صربستان پیوست و به‌عنوان جوان‌ترین لژیونر تاریخ والیبال شناخته شد.
بردیا سعادت
او هم اکنون طی قراردادی که در سال 1400 با تیم «سوان کپکو ویکستورم» بست، به عضویت این تیم کشور کره جنوبی درآمد.
افتخارات بردیا سعادت
از مهم‌ترین افتخارات او می‌توان به کسب مقام قهرمانی جهان در سال 2019 در مسابقات واليبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان در بحرین اشاره کرد.
افتخارات پیشین او شامل کسب مدال برنز در سال 2018 در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و همچنین انتخاب به عنوان بهترین پشت خط زن زمین در همین مسابقات است.
محمدرضا حضرت پور
محمدرضا حضرت پور در فروردین سال 1378 در ارومیه بدنیا آمده و اصالتا اهل روستای طلاتپه از توابع نازلور ارومیه است و در حال حاضر در تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران بازی می‌کند.
نخستین تجربه حضور او در این تیم در مسابقات جوانان آسیا در بحرین بود که عملکرد خوبی از خود در بازی‌ها نشان داد.
محمدرضا حضرت پور
نخستین تیم باشگاهی محمدرضا حضرت پور شمس تهران بود و در سال 1396 با این تیم به لیگ برتر واليبال راه یافت. او در سال 1397 به تیم شهرداری ارومیه پیوست و پس از آن به عضویت تیم سایپا درآمد.
محمدرضا حضرت پور والیبالیست ارومیه ای در مسابقات واليبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان ۲۰۱۹ به همراه تیم ملی والیبال جوانان ایران، قهرمان شد و توانست مدال طلای جهان را کسب کند.
وی در سال 1397 به تیم ملی دعوت شد و در سال 2018 و در بازی‌های آسیایی اندونزی توانست نخستین مدال طلای خویش در رده بزرگسالان را کسب کند.

سالن والیبال غدیر ارومیه

ورزشگاه غدیر ارومیه، واقع شده در خیابان ورزش ارومیه و سالنی شش هزار نفری مختص والیبال و فوتسال است. این سالن ورزشی یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های والیبال در سطح ایران است. این سالن محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم‌ والیبال شهرداری ارومیه است و به جز والیبال مسابقات کشتی و فوتسال نیز در آن برگزار می‌شود.
سالن غدیر ارومیه
ایتوک شما را به قلب ارومیه می برد
ایتوک یک مجله خبری معتبر و محبوب با تمرکز بر اخبار فناوری اطلاعات، علم و فناوری، اقتصاد، سیاست و فرهنگ، ورزش و دیگر حوزه‌های شهر ارومیه است. این مجله به خوانندگان خود یک اطلاعات جامعی ارائه می‌کند. با استفاده از رویکردهای حرفه‌ای و تحلیلی، ایتوک تلاش می‌کند تا آخرین اخبار و رویدادهای جهان را به صورت دقیق و جامع منتشر کند و خوانندگان را در جریان آخرین تحولات قرار دهد. با تیمی مجرب و نویسندگانی مطرح، ایتوک به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای اطلاعات و تحلیل‌های برتر در دنیای رسانه‌ها شناخته می‌شود.

جمع بندی

والیبال در ارومیه، به عنوان یکی از ورزش‌های محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود. تیم‌های والیبال ارومیه در رده‌ها و سطوح رقابتی مختلف فعالیت داشته و با تلاش و تمرکز بر توانمندی‌ها، توانسته‌اند به دستاوردهای مهمی در صحنه‌های ورزشی دست یابند. ارومیه با دارا بودن اندیشه‌ای ورزشی و جوانان پرشور، به عنوان یک مرکز مهم برای توسعه و پیشرفت ورزش و والیبال در منطقه شمال‌غربی ایران شناخته می‌شود.
سوالات متداول
سالن ورزشی غدیر تا کنون میزبان چه مسابقاتی بوده‌است؟
تا کنون میزبان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال مردان ۲۰۱۹ بوده‌است. همچنین مسابقات والیبال جام ۲۰۱۰ آسیا به میزبانی ارومیه در این سالن برگزار شد. این سالن تا کنون شاهد حضور تیم‌های برتر دنیا مانند تیم ملی لهستان، کانادا، روسیه و تیم‌های برتر داخلی مانند بانک سرمایه، شهرداری ارومیه، سایپا تهران و … در این ورزشگاه به بازی پرداخته‌اند.
آخرین تیم والیبال ارومیه پیش از انقلاب کدام تیم بود؟
آخرین تیم ارومیه تا قبل از انقلاب هم ساندیس رضائیه بود.
اردوی تیم ملی والیبال در ارومیه در چه تاریخی برگزار شد؟
بلیت
بیست‌ودومین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریورماه 1402 به میزبانی شهر ارومیه و با شرکت ۱۸ تیم برگزار شد.
مسابقات والیبال جام رمضان در کجا برگزار شد؟
این مسابقات، در ارومیه برگزار شده و با حضور نماینده مردم این شهر، جام قهرمانی به ر برنده یعنی حمل و نقل راهداری اهدا شد.

کادر فنی تیم والیبال شهرداری ارومیه

در مورد کادر فنی و مربیگری تیم واليبال شهرداري اروميه باید گفت؛

تیم مربیگری

سرمربی فعلی این تیم، آقای فرهاد قائمی است که از مربیان باتجربه واليبال قهرمانی ایران به‌شمار می‌رود.

  • آقای قائمی متولد سال ۱۳۴۶ و اهل شهر رشت می‌باشد.
  • ایشان سابقه حضور در تیم‌های مطرح والیبال ایران مانند ذوب آهن و پیکان تهران را دارد.
  • قائمی در دوران بازیگری خود، عناوین متعددی را با تیم‌های مختلف در مسابقات قهرمانی آسیا و ليگ برتر کسب کرده است.
  • وی همچنین سابقه مربیگری در تیم‌هایی چون شهرداری ورامین، ذوب آهن و خاتم اردکان را در کارنامه دارد.
  • آقای قائمی از سال ۱۳۹۶ سرمربیگری تیم شهرداری ارومیه را برعهده دارد.

مربی دوم تیم، آقای مسعود امیرقلعه است که سابقه بازی در تیم ملی والیبال ایران را دارد.

همچنین چند نفر مربی جوان نیز در کادرفنی به عنوان دستیار مربیان اصلی حضور دارند.

مشاورین

علی پوررمضانی، مشاور آمار و فیزیک تیم است که نقش مهمی در تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنان دارد.

رضا صالح‌زاده مسئول تغذیه و رژیم غذایی بازیکنان است.

فیزیوتراپ

علیرضا حیدری، مربی بدنساز و فیزیوتراپ تیم است که برنامه‌های تمرینی بازیکنان را طراحی می‌کند.

در مجموع، کادر فنی این تیم را مربیان و کارشناسان مجرب والیبال تشکیل می‌دهند که سبب شده تا والیبال ارومیه امروز حال خوبی داشته باشد.

ورزشگاه مسابقات واليبال ارومیه

ورزشگاه ارومیه یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های کشور به‌شمار می‌رود و میزبان مسابقات مختلف والیبال بوده است، این ورزشگاه در سال ۱۳۷۹ ساخته شده و دارای ظرفیت ۱۰ هزار نفر است و دارای زمین استاندارد والیبال به ابعاد ۱۸×۹ متر است که با بهترین تجهیزات ساخته شده است.

سالن اصلی آن به نام سالن شهید کاظمی نامگذاری شده است و دارای سالن‌های تمرین، رختکن، سونا، جکوزی و سایر امکانات رفاهی است.

ورزشگاه مسابقات واليبال ارومیه میزبان مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی والیبال از جمله ليگ برتر والیبال ایران بوده‌ است. باشگاه والیبال شهرداری ارومیه بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند.

در خصوص ورزشگاه والیبال در شهر ارومیه باید گفت؛

  • ورزشگاه ارومیه در کنار مسابقات واليبال، میزبان رویدادهای مهم دیگری همچون کشتی، هندبال و فوتسال نیز بوده است.
  • علاوه بر والیبال ایران، تیم‌های ملی والیبال کشورهای دیگر نیز اردوهای آمادگی خود را در این ورزشگاه برگزار کرده‌اند.
  • در سال‌های اخیر، بازسازی و نوسازی گسترده‌ای در این ورزشگاه انجام شده تا امکانات آن همچنان در سطح بالایی باقی بماند.
  • به دلیل امکانات و ظرفیت بالا، ورزشگاه ارومیه به عنوان یکی از میزبانان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ نیز انتخاب شده است.
  • موقعیت جغرافیایی مناسب ارومیه، دسترسی خوب و امکانات رفاهی این شهر، ورزشگاه آن را برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی مناسب کرده است.

در مورد بلیت فروشی مسابقات واليبال در ورزشگاه ارومیه می‌توانم نکات زیر را بیان کنم:

  • بلیت‌های مسابقات واليبال در ارومیه از طریق سایت بلیت فروشی باشگاه والیبال شهرداری ارومیه به فروش می‌رسد.
  • قیمت بلیت‌ها بسته به نوع صندلی (عادی، ویژه و VIP) و همچنین نوع مسابقه (لیگ برتر، جام حذفی و…) متفاوت است.
  • معمولاً بلیت‌ها چند روز قبل از بازی به صورت آنلاین به فروش می‌رسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی