قضایی و حقوقیکسب و کار

تشکیل ۴ هزار پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی طی ۵ ماه

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از ثبت بیش از ۴ هزار پرونده تخلف صنفی در استان طی پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد. در مقایسه با سال گذشته تخلفات ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، صابر پرنیان، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان مردادماه، ۴ هزار و ۹ پرونده تخلف در استان به ثبت رسیده است. ارزش ریالی این تخلفات به حدود ۱۲ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال می‌رسد، که نشان‌دهنده رشد تخلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

پرنیان همچنین به تشدید نظارت‌ها برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان مردادماه، ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی صورت گرفته است. از این تعداد، ۹ هزار و ۸۷۹ مورد به واحدهای تولیدی و صنعتی، ۲ هزار و ۶۶۱ مورد به واحدهای خدماتی و مابقی به سایر واحدهای صنفی اختصاص داشته است.

وی همچنین بیان کرد که در این مدت، ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. این پرونده‌ها، ارزش ریالی نزدیک به ۱۲ هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال دارند و به منظور بررسی بیشتر به مراجع ذی‌صلاح ارسال گردیده‌اند.

پرنیان به نقش موثر سامانه ۱۲۴ در دریافت شکایات مردمی اشاره کرد و گفت: در پنج ماه اول سال، تعداد ۱۰ هزار و ۳۹۱ شکایت از طریق این سامانه به اداره کل صمت استان ارسال شده است. از این شکایات، ۳ هزار و ۲۴۳ مورد قابل پیگیری بوده و به‌طور دقیق رسیدگی شده است. وی تصریح کرد که نتایج این بازرسی‌ها به شاکیان اطلاع‌رسانی شده است.

وی اضافه کرد که بیشترین شکایات در این دوره زمانی مربوط به حوزه‌های مواد غذایی، آرد و نان، خودرو، لوازم‌خانگی و خدمات بوده است که این حوزه‌ها بیشترین حساسیت و توجه مردم را به خود جلب کرده‌اند.

پرنیان همچنین به پرونده‌های تخلف ارزی اشاره کرد و گفت: در پنج ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۹۵ پرونده تخلف ارزی با ارزش ۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال تشکیل شده است که به مراجع قانونی ارسال گردیده است.

وی در پایان بر تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر بر واحدهای صنفی و تولیدی تأکید کرد و افزود: هدف اصلی از این نظارت‌ها، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از تخلفات اقتصادی در سطح استان است. نظارت‌ها به‌طور مداوم ادامه خواهد یافت تا از بروز تخلفات جدید جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی