شهری

خیابان والفجر ارومیه

یکی از خیابان های ارومیه است که در امتداد بزرگراه امام علی نام گرفته است. حد فاصل پل شهرچای تا پل آذربایجان که تقاطع با کمربندی خاتم‌الانبیا است بزرگراه والفجر نام گرفته است. همچنین خیابان فاضل ارومیه دارای مراکز تجاری و تفریحی مهم می باشد برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.

این خیابان محله‌های بهنق، ساحلی (پرواز)، فرهنگ (پرواز)، میثم(براعتی)، میثم (البرز) عبور می‌کند.

مراکز تفریحی و دیدنی و فرهنگی

موزه تاریخ طبیعی ارومیه یکی از جاذبه‌های شهر ارومیه است که در نزدیکی تقاطع بزرگراه والفجر با بزرگراه خاتم‌الانبیا است که پل آذربایجان نام دارد. (۰۴۴۳۲۳۸۰۷۳۲)

پارک ائللرباغی هم در حاشسه شمالی بزرگراه والفجر و در جوار رودخانه شهرچای است که یک آمفی تئاتر روباز نیز در آن احداث شده‌است. یک مرکز تفریحی به نام دنیای بازی برای سرگرمی کودکان در این پارک واقع شده‌است.

مسیر سبز حاشیه رودخانه به پارک شهر می‌رسد و انمجمن خوشنویسان این شهر نیز در امتداد پارک شهر قرار دارد. کورت تنیس جام‌جم نیز از مراکز ورزشی و تفریحی شهر است که در پارک شهر واقع شده است.

اغذیه فروشی

در این بزرگراه جای زیادی برای خورد و خوراک نیست اما با این حال چند غذاخوری و کافه برای مراجعه در این بلوار قابل مراجعه هستند.

نام تلفن
خانه کباب امید ۰۹۱۲۸۴۴۲۲۲۹
کبابی گلها ۰۴۴۳۳۳۷۶۴۶۸
کافه رستوران اروم دنیز
بستنی طوفان
تهییه غذای سرآشپز ۰۴۴۳۳۳۶۸۸۵۵

مراکز درمانی

آزمایشگاه پزشکی کیمیا آب (۰۹۱۴۳۴۰۸۰۹۷)و داروخانه شبانه‌روزی بدلی (۰۴۴۳۳۳۷۰۴۴۴)

اگر در حین عبور از این بزرگراه به بنزین نیاز داشتید پمپ بنزین در مقابل پارک ائللرباغی قرار دارد که می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. امداد خودرو اوریاد یدک (۰۹۱۴۶۷۹۷۰۰۱) همچنین امداد خودرو (۰۴۴۳۳۳۸۱۴۱۴) نیز پاسخگوی شما هستند در هنگامی که خودرو شما نیاز به سرویس دارد.

مراکز دولتی

اداره کل راه و ترابری استان آذربایجان غربی و همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ، مجتمع دادگاه‌های جزایی احکام کیفری ۱ و ۲ ارومیه و ساختمان کارشناسان دادکستری شعبه تامین اجتماعی ارومیه، دادگاه انقلاب و شورای حل اختلاف در نزدیکی پل شهر چای از جمله مراکز اداری شهر ارومیه هستند که در بزرگراه والفجر هستند.

هتل ساحل با منظره‌ای رو به بوستان ائللرباغی یکی از اماکن اقامتی موجود در شهر است.

خیابان والفجر ارومیه

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک داغ‌ترین مطالب را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی