داغ ترینقضایی و حقوقی

هشدار جدی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی به متولیان ایمنی کارگران

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در نهمین جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری که در سالن امامت دادگستری کل ارومیه برگزار شد، با تأکید بر اهمیت ایمنی کارگران، هشدار جدی به مدیران نظارتی و مسئولان مرتبط با حفاظت از جان کارگران داد. او خواستار بازنگری در استانداردهای ایمنی و توجه جدی به مسائل مراقبتی و حفاظتی در محیط‌های کاری شد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، عتباتی در این جلسه ضمن اعلام تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: “یکی از مشکلات اصلی جامعه امروزی ما عدم توجه کافی به اشتغال، تولید و توسعه است. بیکاری و فقر یکی از دلایل اصلی بزهکاری، اختلافات خانوادگی و پرونده‌های قضایی است. این مشکلات ناشی از نبود شغل مناسب با درآمد متعارف برای جوانان و سرپرستان خانواده‌هاست.”

وی تأکید کرد که مسئولان باید رویکردی فعال برای حمایت از اشتغال و تولید داشته باشند. عتباتی با اشاره به حادثه دلخراش معدن طبس گفت: “از دست دادن جوانان ما در این حادثه بسیار دردناک بود و سهل‌انگاری یا بی‌احتیاطی در این خصوص به هیچ وجه قابل قبول نیست.”

اهمیت ایمنی محیط کار و هشدار به مدیران

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی خطاب به مدیران نظارتی حاضر در جلسه گفت: “مسئولان اداره کار باید ایمنی محیط‌های کاری را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دهند.” وی تأکید کرد که این هشدار و اخطار به تمامی متولیان حفاظت از جان کارگران است تا بررسی‌های لازم در زمینه ایمنی و حفاظت انجام شود. او از دادستانی نیز خواست که نظارت دقیق بر اجرای قوانین ایمنی را به عهده بگیرد و بر حسن اجرای این قوانین از سوی مدیران کارگری و بهداشت نظارت کند.

عتباتی تصریح کرد: “سلامت جانی کارگران، به‌ویژه در واحدهای تولیدی و صنعتی که با مواد شیمیایی کار می‌کنند، باید حفظ شود. مدیران نظارتی و پیمانکاران در برابر حوادث کاری مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.”

توجه به امنیت و کاهش بزهکاری از طریق اشتغال

حسین مجیدی، دادستان انقلاب و عمومی ارومیه، نیز در این جلسه با تأکید بر ارتباط نزدیک بین صنعت و اشتغال با کاهش بزهکاری در جامعه، اظهار داشت: “هر چقدر بتوانیم در زمینه اشتغال و صنعت با نگاهی دلسوزانه و هوشمندانه عمل کنیم، بزهکاری در جامعه کاهش خواهد یافت.” وی افزود که اشتغال زیرساخت اصلی تمامی موضوعات اجتماعی است و ایجاد اشتغال مناسب می‌تواند به افزایش امنیت و آرامش در استان و کشور کمک کند.

در پایان این جلسه، مشکلات و موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات ارائه شود. عتباتی همچنین بر لزوم توجه به الزامات حفاظتی و مراقبتی در محیط‌های کاری تأکید کرد و از تمامی متولیان ایمنی کارگران خواست که این مسائل را به‌طور جدی در دستور کار  قرار گیرد تا پیشگیری به عمل آماده تا از این حوادث ناگوار جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی