آموزش و پرورشفرهنگی

عقب افتادگی تاریخی در حوزه‌ی آموزش استان مشهود است

استاندار آذربایجان غربی گفت: در حوزه آموزشی استان شاهد تاخیر تاریخی هستیم و باید از همه توان ملی، استانی و ریاست جمهوری برای جبران تاخیر و رفع موانع استفاده کنیم.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی گفت: با رفع نیاز به پنج هزار کلاس درس در آذربایجان غربی می توان توسعه زیرساخت های حرفه آموزی را تسهیل کرد. وی با بیان اینکه در حوزه آموزشی استان شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم افزود: با استفاده از همه ظرفیت های ملی، استانی و ریاست جمهوری به دنبال جبران عقب ماندگی و رفع موانع هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه 5000 کلاس درس یکی از نیازهای اساسی آذربایجان غربی است، خاطرنشان کرد: 2000 کلاس درس نیمه تمام در حال ساخت است که پاسخگوی نیاز آموزشی استان نیست و با تکمیل نیمی از پروژه های کلاسی، پروژه های آموزشی جدید باید به سرعت راه اندازی شود.  استاندار آذربایجان غربی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیرین، نهادهای حمایتی و حاکمیتی در اجرا و با تکمیل پروژه های آموزشی می توان جهشی را در آموزش و پرورش ساخت محیط آموزشی استان شاهد بود.

معتمدی همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر فضاهای آموزشی در کشور در رتبه ضعیفی قرار دارد، افزود: آموزش های لازم برای پیشرفت مقدماتی و آموزش حرفه ای و همچنین به کارگیری نیروهای مولد و صنعتی استان از اولویت‌های کاری سران آذربایجان غربی است.

وی سپس با تاکید بر اینکه حرفه آموزی یک اصل ثابت در کشورهای پیشرفته است افزود: حرفه آموزی در کشور ما جایگاه ویژه ای دارد و آذربایجان غربی نباید در توسعه آموزش و پرورش عقب بماند.

معتدیان همچنین با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر با اعتبارات ملی اقدامات خوبی در مناطق مختلف استان انجام شده است، افزود: تنها در حوزه وزارت نیرو توانسته ایم بیش از 60 هزار  میلیارد ریال پروژه های شمال و جنوب آذربایجان غربی اجرایی کنیم. وی با اشاره به دادگستری مرکزی دولت سیزدهم گفت: با تصویب و راه اندازی 730 طرح در راستای عدالت محوری و ایجاد تعادل، برخی شهرستان های استان از شاخص های محرومیت فراتر رفته و به سطح سبز و بهبودی راه یافته است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به پروژه های گازرسانی استان اشاره کرد و افزود: میانگین سرانه خط لوله گاز در آذربایجان غربی بهبود یافته و تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه گاز متصل می‌شوند. معتمدیان همچنین برنامه های وزارت ارتباطات در آذربایجان غربی را برجسته کرد و گفت: تا پایان سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و در تلاش هستیم تا شهرهای بزرگ آذربایجان غربی به شبکه اینترنت پرسرعت به لطف پروژه FTP این وزارتخانه متصل کنیم.

وی افزود: با تلاش و مشارکت همه شهرداری های استان موانع دسترسی به اینترنت پرسرعت در آذربایجان غربی برطرف شده و این طرح به زودی تکمیل می شود. استاندار آذربایجان غربی نیز حوزه های راه، آبفا، بهداشت، درمان و مسکن را برجسته کرد و یادآور شد: اقدامات خوبی در آذربایجان غربی در حال انجام است که در دهه فجر امسال در جامعه نمود پیدا می کند.

وی در پایان در خصوص تکمیل پروژه های سفر رئیس جمهور به استان نیز گفت: با رفع معوقات و تکمیل پروژه ها، سال آینده در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی حضور خواهیم داشت و اعتبارات دیگر را برای پروژه های جدید جذب خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی