احزاب و شخصیت‌ها

علی مطهری که بود و معرفی کلی آن

علی مطهری در سال ۱۳۳۶ در شهرتهران، خیابان ری به دنیا آمد. او فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی است و در سه دوره مجلس نماینده تهران بوده است. مطهری مسئول نشر آثار پدرش و سرپرست انتشارات صدراست. او استاد دانشگاه تهران نیز هست و دکترای فلسفه دارد.

علی مطهری از خانواده‌ای روحانی برخاسته و فرزند سوم مرتضی مطهری است. پدرش یکی از روشنفکران و نویسندگان مشهور دوران پهلوی و انقلاب بود.

اشخاص معروف در ارومیه از جمله بازیگران و والیبالیست های آن را بشناسید

تحصیلات علی مطهری

علی در تهران به دنیا آمد و در رشته ریاضی تحصیل کرد. پس از ترور پدرش، رشته تحصیلی خود را به مهندسی مکانیک تغییر داد.

وی پس از اتمام دوره دبیرستان در رشته ریاضی وارد دانشکده فنی تبریز شد و مکانیک خواند. در اردیبهشت 58 و پس از کشته شدن پدرشان به دانشگاه علم و صنعت انتقالی یافت. او یک سیاستمدار اصولگرا و عضو جبهه پایداری است.

او از منتقدان دولت روحانی است و مواضع تندی علیه این دولت دارد. مطهری معتقد است دولت روحانی در مذاکرات هسته‌ای به نفع منافع ملی ایران عمل نکرد.

محمد صادق معتمدیان از جمله افراد با چهره سیاسی در ارومیه می باشد.

مطهری در مجلس هشتم ابتدا رد صلاحیت شد اما در پی رایزنی‌های شورای نگهبان توانست کسب اعتماد کرده و وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. او هم‌اکنون یکی از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار جریان اصولگرا در ایران محسوب می‌شود.

مطهری دارای تحصیلات الهیات است. با وجود این که نیمی از رشته مهمندسی مکانیک را گذرانده بود اما با یک تصمیم محکم به دانشگاه تهران انتقالی گرفت و تا مقطع دکتری در رشته فلسفه و کلام ادامه تحصیل داد.

علی مطهری سیاستمداری است که دیدگاه‌های جنجالی و غالباً مورد انتقادی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد.

علی مطهری

دیدگاه علی مطهری چه بود؟

مطهری به عنوان یکی از افراد نماینده ارومیه در مجلس است، اظهارنظرهای جنجالی درباره پوشش و بدن زنان داشته و حتی از تحریک جنسی پسران با دست زنان دفاع کرده است. این سخنان با واکنش‌های تندی روبه‌رو شده‌اند. مطهری همچنین از حجاب اجباری دفاع کرده است.

بنابراین، مطهری علی‌رغم تحصیلات و موقعیت‌های علمی‌اش، دیدگاه‌هایی دارد که با ارزش‌های جامعه مدرن همخوانی ندارد و مورد انتقاد فراوان است.

اما علی مطهری بیشتر از آنکه به عنوان مهندس شناخته شود، به عنوان یک سیاستمدار محافظه‌کار و اصول‌گرا شهرت دارد. او از نزدیکان جریان اصول‌گرایان و برادر همسر علی لاریجانی است.

با وجود تحصیلات دانشگاهی، مطهری دیدگاه‌های سنتی و محافظه‌کارانه‌ای دارد که گاه با انتقادهایی نیز مواجه شده است.

یکی دیگر از شخصیت‌های نامدار سیاسی، جواد جهانگیر زاده است، درباره‌ی او بیشتر بخوانید.

سوالات پرتکرار در زندگینامه علی مطهری

سؤال: علی مطهری چه تحصیلاتی دارد؟

پاسخ: او تحصیلات متوسطه خود را در رشته ریاضی به اتمام رسانده است. سپس وارد دانشگاه شد و مدتی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده است. اما نهایتا در درشته فلسفه و کلام دکتری گرفت.

سؤال: علی مطهری چه سمت‌های سیاسی داشته است؟

پاسخ: او در سه دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تهران حضور داشته است.

سؤال: علی مطهری چه جایگاه سیاسی دارد؟

پاسخ: او جزء جناح اصول‌گرایان محسوب می‌شود و از چهره‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود.

سؤال: علی مطهری چه فعالیت‌های فرهنگی دارد؟

پاسخ: او مسئول نشر آثار پدرش مرتضی مطهری است و سرپرست انتشارات صدرا می‌باشد. همچنین در دانشگاه تهران به تدریس مشغول است.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک اخبار را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی