کشتی

آخرین اخبار کشتی قهرمانی جهان

مسابقات جام جهانی کشتی از مهم ترین مسابقات کشتی جهان است. این ورزش همیشه در صدر اخبار کشتی ایران ، اخبار کشتی آمریکا ، اخبار کشتی روسیه و اخبار کشتی جهان قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی عملکرد تیم ملی کشورمان در مسابقات آزاد و فرنگی این دوره از مسابقات می‌پردازیم.

اخبار کشتی آزاد

تجربه ملی‌پوشان ایرانی در رقابت‌های جهانی 2023 صربستان، امیدواری‌های بسیاری را در دل علاقه‌مندان به کشتی برانگیخت. آنها امیدوار بودند که پژمان درستکار و تیمش در رقابت های جهانی بلگراد، قدرت خارق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارند. انتظار می‌رفت که این ورزشکاران توانایی شکستن طلسم چند ساله را داشته باشند و قهرمانی را به دست آورند. اما وضعیت آنطور که پیش بینی می‌شد، پیش نرفت.

تنها مدال طلای کاروان کشتی آزاد در سنگین وزن توسط امیرحسین زارع به دست آمد. این مدال باعث شد ایران بدون طلا نماند و به جایگاه مناسبی برسد. همچنین، امیرمحمد یزدانی و حسن یزدانی نیز در فینال مقابل رقبای آمریکایی خود شکست خورده و مدال نقره را به دست آوردند. محمد نخودی نیز با کسب برنز در وزن 79 کیلوگرم، اولین مدال برنز ایران را به خانه برد.

در شب آخر مسابقات هم نوبت به رحمان عموزاد رسید تا برای کسب دومین مدال برنز ایران به میدان برود. اما متأسفانه، علی‌رغم انتظارها، او نیز در مسابقه خود شکست خورد و این امر باعث شد که بازی‌ها را با دو مدال نقره و یک مدال برنز به پایان برسانیم.

برای آشنایی با تیم‌های شهر ارومیه مطلب معرفی تیم ارومیه را در مجله ایتوک بخوانید.

رده بندی تیمی

در رده بندی تیمی هم آمریکایی‌ها که با کسب 148 امتیاز قهرمانی خود را جشن گرفتند. تیم ایران نیز با 110 امتیاز به عنوان نایب قهرمان این رقابت‌ها شناخته شد.

با این حال، با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز، ایران به طور کلی عملکرد قابل تقدیری در این رقابت‌ها داشت و پرونده خود را با موفقیت بست. این نتایج نشان دهنده استعداد و تلاش بی‌وقفه ورزشکاران کشورمان در رشته کشتی است. امیدواریم که در آینده نیز بتوانیم در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی دیگر نمایش‌های برجسته‌تری به ارمغان بیاوریم.

اخبار کشتی فرنگی

مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی 2023 در بلگراد، صربستان در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دستاوردهای قابل توجهی در این رقابت‌ها، یک مدال طلا توسط امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک مدال نقره توسط علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و سه مدال برنز توسط پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و محمد هادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد. همچنین، مهدی محسن نژاد، محمدرضا گرایی، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده توانستند سهمیه‌های المپیک را کسب کنند.

در رده بندی تیمی هم تیم ملی کشورمان با به دست آوردن 102 امتیاز به مقام دوم رسید و مقام قهرمانی به کشور آذربایجان با مجموع 120 امتیاز رسید.

نتایج کلی کشتی در بازی‌های آسیایی هانگژو

کاروان‌های دوازده نفره تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی به این دوره از بازی‌های آسیایی عازم شده بودند. این تیم ها توانستند در این دوره از مسابقات بیشترین تعداد مدال را برای کاروان ایران را به دست آورند و سبب شوند که دوباره این ورزش، به عنوان پرافتخار ترین ورزش ایران در بازی‌های آسیایی شناخته شود.

در کشتی آزاد تیم ملی توانست به وسیله امیرحسین زارع، حسن یزدانی، یونس امامی به مدال خوش رنگ طلا دستیابد و همینطور دو مدال نقره توسط رحمان عموزاد و مجتبی گلیج کسب شد. اگر چه که رحمان عموزاد همانند مسابقات جهانی بلگراد که نتوانسته بود نتایج مطلوب را کسب کند در این مسابقات هم نتوانست انتظارت را برآورده کند و در مسابقه فینال بازی‌های آسیایی در مقابل حریف مغولستانی خود که دارای عناوین چندانی نبود شکست سنگینی را تجربه کرد.

مدال های کسب شده توسط تیم ملی

تیم ملی کشتی فرنگی هم در این دوره از بازی‌های آسیایی توانست دو مدال طلا توسط محمد هادی ساروی و امین میرزازاده به دست آورد، ناصر علیزاده و امین کاویانی نژاد هم به مدال نقره رسیدند و دانیال سهرابی نیز مدال برنز را کسب کرد.

در عملکرد کلی تیم های آزاد و فرنگی می‌توان ذکر کرد که تیم ملی کشتی آزاد نسبت به دو دوره از چهار دوره اخیر عملکرد بهتری را خلق کرد و تیم ملی کشتی فرنگی هم عملکرد بهتری از دو دوره اخیر خود ثبت کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی