کشتی

اخبار وزنه برداری قهرمانی جهان

مسابقات قهرمانی جهان دارای قدمت زیادی است، این سری مسابقات از سال 1891 در بخش مردان و از سال 1987 در بخش زنان برگزار می‌شود. و از سال 1991 مسابقات مردان و زنان به صورت همزمان در حال برگزاری است.

مسابقات جهانی وزنه برداری 2023 که هشتاد و هشتمین دوره این مسابقات در بخش مردان و همینطور سی و یکمین دوره مسابقات در بخش زنان است در کشور چین برگزار می‌شد.

این دوره از مسابقات به دلیل المپیک پیش رو از اهمیت زیادی در کسب سهمیه ورزشکاران برخوردار بود.

کاروان تیم ملی با چهارده وزنه بردار  راهی این مسابقات شد. این کاروان شامل ده وزنه بردار مرد و چهار وزنه بردار زن بود. از بین چهارده وزشکار ایران در این دوره از مسابقات فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در دسته 64 کیلوگرم زنان، الهه رزاقی و الهام حسینی به ترتیب در دسته های 76 و 81 کیلوگرم زنان در کسب مدال ناموفق بودند، در بخش مردان هم حسین سلطانی، امیرحقوقی، محمد زارعی، رسول معتمدی، رضا دهدار و آیت شریفی از قرار گرفتن بر سکوی مدال دسته وزنی خود بازماندند.

مدال آوران جهانی تیم ملی

تنها مدال آوران این دوره از مسابقات برای تیم ملی کشورمان میرمصطفی جوادی و علی داوودی بودند.

میرمصطفی جوادی موفق شد که در دسته وزنی 89 کیلوگرم به قهرمانی در بخش دو ضرب و مجموع  دست یابد و علي داوودي هم در دسته +109 کیلوگرم توانست به یک مدال برنز در بخش دوضرب دست پیدا کند.

در رده بندی تیمی مردان مسابقات جهانی چین تیم ایران بعد از تیم های ارمنستان و چین در جایگاه سوم ایستاد، در بخش زنان هم کلمبیا به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های آمریکا و چین در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در رده بندی مجموع هم چین در جایگاه اول قرار گرفت.

مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو

تیم ملی وزنه برداری همیشه از کاروان‌های مدال آور بازی‌های آسیایی بوده است و بعد از کشتی که ورزش اول کشورمان به حساب می‌آید از رشته هایی است که باعث بهبود جایگاه ما در رده بندی کلی مسابقات می ‌شود، اما در این دوره از مسابقات وزنه برداری کشورمان نتوانست انتظارات را برآورده کند و عملکرد مناسبی را از خود ثبت نکرد.

تنها وزنهبردار مدال آور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا علی داودی بود که توانست در دسته فوق سنگین به مدال نقره دست یابد و باقی وزنه برداران نتوانستند به نتایج مطلوب دست پیدا کنند.

این عملکرد برای تیم وزنه برداری یک رکورد منفی محسوب می‌شود چون که در دوره قبلی مسابقات آسیایی یعنی جاکارتا 2018 کاروان وزنه برداری توانسته بود صاحب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز بشود حتی در دوره از جاکارتا هم وزنه برداری موفق به کسب یک طلا و یک نقره شده بود. لازم به ذکر است که در کاروان تیم ملی وزنه برداری در بازی‌های آسیایی جاکارتا ورزشکاران مطرحی مانند سهراب مرادي، كيانوش رستمي و بهداد سلیمی حضور داشتند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی