اجتماعیجوان و خانواده

بیش از ۸۵۰۰ نفر از فرزندان خانواده شهدا فاقد شغل هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: ۸هزار و ۶۰۰نفر از فرزندان خانواده شهدا در آذربایجان غربی بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایتوک،حجت الاسلام داوود میرزایی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های این اداره کل در سال جاری، با بیان اینکه همزمان با ایام الله دهه فجر، ۱۹ برنامه تحت عنوان مهمانی لاله ها در گلزار شهدای استان برگزار می شود، افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، برگزاری یادواره های شهدا، ایجاد فضاسازی و تبلیغات محیطی، بهره‌برداری از گلزار شهدای استان، جانمایی تصویر شهدا، نام‌گذاری معابر، برپایی میز خدمت از دیگر برنامه های بنیاد شهید استان در ایام الله دهه فجر است.
میرزایی از اعزام ۵۶۰ نفر از استان در قالب ۲۴ کاروان به عتبات عالیات خبر داد.
مدیرکل بنیاد شهید استان، با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای استان گفت: طی سال جاری ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این امر تخصیص یافته است.

وی ادامه داد:طی سال جاری یک هزار و ۳ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی به بانکها معرفی شده و به ۲۰۳ نفر پرداخت تسهیلات انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از پایش سلامت بیش از ۴ هزار نفر از خانواده بنیاد شهید استان خبرداد و گفت: بیش از ۵۴ هزار نفر از این مجموعه تحت پوشش بیمه هستند.
وی از فعالیت ۵۱مدرسه شاهد در استان خبر داد و گفت: در این مدارس تعداد یک هزار و ۹۸۴دانش آموز مشغول به تحصیل بوده و از این تعداد ۷۴۰نفر نیز دانش آموز ممتاز هستند.

میرزایی با وی اظهار کرد: بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در استان بیکار هستند گفت: طی سالجاری ۲۸۳نفر از فرزندان خانواده شهدا در دستگاه های اجرایی استان استخدام شدند.

به گفته میرزایی، تصویر تعداد ۵هزار و ۴۶۳ مورد از شهدا در پل های سطح شهر نصب شده و ۱۵۳مورد از معابر سطح شهر ارومیه نیز به نام شهدا مزین شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی