اقتصادی

آغاز رها سازی بچه ماهی به منابع آبی استان‌های شمال غرب کشور

رها سازی انواع ماهیان استخوانی به ۱۳۰ منبع آبی استان‌های شمال غرب کشور آغاز شد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، رئیس اداره تولید و پرورش شیلات استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۰ میلیون گونه از انواع کپور ماهیان در مرکز بازسازی دخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تکثیر و پرورش یافته و با هدف بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی، کار رها سازی در این منابع از امروز آغاز شد.

هومن شفیع پور خاطر نشان کرد: این تعداد بچه ماهیان بعد از تکثیر و پرورش و تولید در ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور رها سازی می شود و این میزان تولید نسبت به سال گذشته ده درصد رشد نشان می دهد.

رئیس اداره تولید و پرورش شیلات استان اذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌گردد در استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار بیش از سی هزار تن انواع ماهی تولید و به بازار عرضه شود که مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت با تولید انواع بچه ماهی و رها سازی در منابع آبی نقش اساسی در به ثمر رسیدن این تولید دارد.

مقدم رییس اداره شیلات پلدشت گفت: ما در مدت چهار ماه بچه ماهیان را در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی پلدشت، تکثیر و پرورش می‌دهیم و بعد از رسیدن به اوزان بالای ده گرم در منابع آبی رها سازی می‌کنیم.

مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تنها مرکز تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان در شمال غرب کشور است که چند سال است که کار تکثیر و پرورش بچه ماهیان ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و ۵ استان کشور را بر عهده دارد.

کار رهاسازی بچه ماهیان به منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی