اجتماعیتاريخ

افتتاح نمایشگاه «کوچه‌های بنی هاشم» در ارومیه + عکس

افتتاح نمایشگاه «کوچه‌های بنی هاشم» در ارومیه

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، نمایشگاهدکوچه های بنی هاشم در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه با حضور پرشور شهروندان روز یکشنبه در ارومیه گشایش یافت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: عقلانیت و عدالت در وجود حضرت فاطمه (س) به اوج رسید و این بانوی بزرگوار از مصونیت کامل برخوردار بودند.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه عدالت ورزی بُعد دیگر شخصیت حضرت فاطمه (س) است، افزود: او عدالت مجسم است و درسن ۱۸ سالگی به مرتبه ای دست یافت که بزرگان و عالمان بدان دست می یابند.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم در ارومیه

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، این شخصیت والامقام معجزه و نعمتی است که خداوند بر ما منت گذاشته و عطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف لطافت زنان درجامعه موجب پرورش ددمنش هایی نظیر صهیونیست ها می شود، اظهار کرد: جامعه لیبرال سرمایه داری، زن را به کالا تبدیل کرده و از آن در جهت منافع خود استفاده می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر لطافت زنانه از زن گرفته شود، خانه خالی از لطافت شده و جای آن را خشونت می گیرد.

حجت الاسلام امامی به آزار و خشونت زنان در کشورهای مدعی حقوق زن اشاره کرد و گفت: امروز دراین کشورها بالاترین آزار و خشونت علیه زنان صورت می گیرد.

وی افزود: دشمن امروز زن و کانون خانواده را نشانه گرفته چون می خواهد ستون جامعه را نابود کند.

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) و ذکر مصیبت های روزهای پایانی حیات حضرت پرداختند.

در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم که بیشترین استقبال را در طول سال های برگزاری در ارومیه داشته، صحنه ها و وقایع شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، واقعه غدیرخم، منزل دخت نبی مکرم اسلام (ص) و صحنه های مختلف دیگر شبیه سازی و درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا ۲۹ آذرماه در خیابان امام خمینی (ره) برپا خواهد بود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی