خبری

دیدار حامد بهداد، بهرام رادان و جمعی از هنرمندان با معاون رئیس جمهور

حامد بهداد در دیدار با معاون رئیس جمهور گفت: ما معدنچی نیستیم، هنرمند هستیم و ارتباط نزدیک با مردم داریم. لطفا این سخنان را باور کنید، آنها درست هستند. من 25 سال است که بازیگر هستم و همیشه این چیزها را در مورد بیمه و مالیات شنیده ام. این دنیا زشت است و ما هنرمندان و سینماگران باید در آن امید ایجاد کنیم. ما امید و تلاش را گسترش می دهیم، معتقدیم در این صنف کوچک کمبود و نیازهای اساسی وجود دارد.

به همت سازمان سینمایی کشور، نشست مشترک جمعی از سینماگران کشور با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش مجله خبری ایتوک به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست مشترک داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از تهيه كنندگان، كارگردانان، بازيگران و نمايندگان صنايع سينما، شامگاه 29 آذرماه در محل ساختمان برنامه و بودجه برگزار شد.

پیگیری برای بهبود بودجه سینما

در ابتدای این نشست روح الله سهرابی یکی از مدیران سازمان سینمایی به عنوان مجری برنامه با اشاره به انگیزه و هدف سازمان سینمایی از طراحی و پیش بینی چنین جلساتی برای تبادل نظر و هم افزایی گفت: این نشست در ادامه سلسله جلسات سازمان سینمایی است و آقای خزایی در دو سال اخیر با دستگاه های مختلف اجرایی کشور همکاری داشته است که به نوعی در ارتقای توان بودجه ای سینما و تقویت آن موثر بوده است. پایه اقتصادی و هدایت آن به سمت صنعتی شدن سریعتر. مسلم است که این بحث ها و تامل های متقابل به پیشرفت و ارتقای وضعیت سینمای ایران کمک خواهد کرد.

فیلمسازان موثرترین افراد در ترویج فرهنگ و هنر هستند

در ادامه داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن درود بر اهالی هنر و فضیلت گفت: سینماگران کارآمدترین افراد در صنعت سینما و عامل اعتلای فرهنگ، هنر و اعتبار ایران هستند. سینمای کشورمان امروز به لطف شما هنرمندان در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و در جشنواره ها توانسته پرچم ایران را در دنیا بالا نگه دارد. فرزندان ما در تلویزیون و سینما از نزدیک با شما زندگی می کنند و با همه کسانی که جلو یا پشت دوربین کار می کنند ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: هنر هفتم امروز به یک ضرورت در زندگی ما تبدیل شده است و همانطور که ما به خوراک و پوشاک نیاز داریم به هنرمندان شما نیز نیاز داریم. هنرمندان امروزی الگوی زندگی افراد جامعه محسوب می شوند که سبک زندگی را آموزش می دهند و به مرور این جریان را شکل می دهند و به نماد تبدیل می شوند.

وی مشکلات، دغدغه ها و نیازهای سینماگران را یکی از دغدغه های سازمان برنامه و بودجه و دولت دانست و گفت: طبیعی است که توصیه های ارزنده ای دارید و سعی می کنیم از طریق سازمان سینمایی از انتظارات شما آگاه باشیم. و تا حد امکان با آنها ملاقات کنید. قطعا توقعات سینماگران در مقایسه با سایر نیازهای کشور زیاد نیست و ما می خواهیم این نیازها را بشناسیم و به آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: برای رونق گرفتن سینمای کشور باید به چند مولفه اصلی توجه ویژه داشت. اول از همه باید آموزش، توسعه و حمایت از هنر و هنرآموزی را در اولویت قرار دهیم. ما باید آموزش های آموزشی خود را در دانشگاه ها و هنرستان ها به گونه ای تنظیم کنیم که رشد، رشد و پیشرفت هنرمندان و نسل جدید مستمر باشد. اقدامات شما تسکینی است و امیدواریم فردا دیگران نیز به این کار ادامه دهند. مطمئنم با کمک شما فیلمسازان نسل های بعدی مطابق با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تربیت خواهند شد و این روند ادامه خواهد داشت. البته خود هنرمندان هم باید با انگیزه بمانند و خواسته هایشان برآورده شود و به آنها احترام گذاشته شود.

وی گفت: جامعه باید بداند هنرمند حرفه ای جذاب است. کسانی که می آیند به مردم خدمت می کنند و حرفه ای شایسته خواهند داشت. این پیام ها وظیفه مشترک ما و شماست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی