اخبار داغ روزاقتصادی

صدور 554 پروانه بهره‌برداری از معادن فعال در آذربایجان غربی

معادن فعال در آذربایجان غربی

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری حرف رک؛ در خصوص اکتشافات جدید معادن در آذربایجان غربی اظهار داشت: طی ماه اخیر تعداد 19 فقره پروانه بهره‌برداری برای استخراج انواع مواد معدنی در آذربایجان غربی صادر شد که عمده معادن کشف شده مربوط به سنگ‌های تزئینی است.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این 19 معدن بیش از 345 میلیارد و 597 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده و ذخیره قطعی این معادن در حدود 18 میلیون و 400 هزار تن انواع مواد معدنی با استخراج 365 تن خواهد بود.

سرتیپی با اشاره به بهره‌برداری از این 19 معدن عنوان کرد: باتوجه‌به بهره‌برداری از این معادن زمینه اشتغال برای 117 نفر نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: در مدت‌زمان مردادماه امسال 28 فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های معدنی جدید شناسایی و صادر شده و 11 فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده و در شرف بهره‌برداری قرار دارند .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص عملیات اکتشافی اظهار داشت: برای تکمیل عملیات اکتشافی 11 محدوده اکتشافی، بیش از 123 میلیارد و 482 میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

سرتیپی با بیان اینکه عمده معادن اکتشافی در استان مربوط به سنگ‌های تزئینی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر 554 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و 202 میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی یادآور شد: برای بهره‌برداری از این معادن نزدیک به هفت هزار و 915 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و معادن بهره‌برداری در استان زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و 430 نفر فراهم کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هم اکنون 27 محدوده معدنی با ذخیره قطعی 15 میلیون و 588 هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در شرف بهره‌برداری قرار دارند.

سرتیپی افزود: برای اتمام عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از 178 میلیارد و 578 میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی