اجتماعیاخبار داغ روز

دورهمی معتادان متجاهر در فضاهای خالی ارومیه / وعده‌های چندین باره مسئولان عملی نشد

معتادان متجاهر

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌ها و معضلات مهم اجتماعی به شمار می‌رود و این موضوع زمینه بروز مشکلات دیگری مانند بزهکاری را در سطح جامعه افزایش می‌دهد.

فرد معتاد به دلیل آنکه دارای ظاهری نامناسب است و رفتارهای پرخطری دارد، علاوه بر آنکه می‌تواند خانواده‌اش را نیز در معرض خطر قرار دهد به‌سلامت اجتماعی نیز لطمه وارد می‌کند.

باتوجه‌به مشاهدات میدانی؛ خیابان‌ها، بوستان‌ها، فضاهای خالی شهر، چهارراه‌ها در ارومیه محلی برای خواب و گذرگاه معتادان شده که این موضوع موجب نارضایتی و واکنش‌هایی از سوی شهروندان شده است.

تداوم این موضوع در شهر قطعاً آثار نامطلوب روانی برای شهروندان دارد و سیما و منظر شهر را به‌شدت مخرب کرده و چهره شهر را بر هم زده است.

نوشته های مشابه

بنابراین رفع معضل معتادان متجاهر که همواره به‌عنوان یک آسیب اجتماعی دغدغه مسئولان و مردم بوده است، همچنان در تسلسل واهی تصمیم‌گیری‌های تکراری و کلیشه‌ای قرار دارد تا به‌رغم جمع‌آوری‌های مقطعی دوباره این افراد به سطح شهر برگردند.

دامنه اعتیاد به جوانان زیر ۱۸ سال رسیده است

مصطفی دیدار یکی از شهروندان ارومیه‌ای که مغازه‌ای در دروازه مهاباد، دارد در خصوص جولان معتادان متجاهر عنوان کرد: این منطقه به‌خصوص حوالی دروازه مهاباد روبروی مسجد اهل‌سنت ارومیه محل امنی برای این افراد شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها مصرف مواد مخدر جامعه زنان و دختران ما را هم دربرگرفته و در برخی موارد مشابه به سنین زیر ۱۸ سال هم رسیده است که بسیار نگران‌کننده است.

دیدار بیان کرد: این افراد چندین بار توسط مسئولان مربوطه جمع‌آوری شده است؛ اما متأسفانه تعداد آنها به‌قدری زیاد است که نیازمند برنامه‌ریزهای کوتاه‌مدت، بلندمدت توسط دستگاه‌های متولی است.

شهروند دیگری نیز با ابراز گلایه از وضعیت بد شهرچایی ارومیه، گفت: این مکان گردشگری محلی برای جولان معتادان و افراد بزهکار شده است.

وی تصریح کرد: جوانان در این مکان بدون هیچ دغدغه‌ای و بدون رعایت حال خانواده‌ها اقدام به مصرف مشروبات الکی و مواد مخدر می‌کنند که این موضوع آسایش شهروندان به‌خصوص زنان و کودکان شده است.

هر مکان خالی محلی برای جولان ده‌ها نفر معتاد است

صدیقه دیگر شهروند ارومیه‌ای که ساکن خیابان پرورش است در این زمینه به خبرنگار حرف رک گفت: این منطقه به دلیل وجود درمانگاه ثارالله و مدارس در مقاطع مختلف بسیار پرتردد است و موضوعی که باعث رنجش شهروندان در این منطقه شده است.

این شهروند بیان کرد: هر مکان خالی محلی برای جولان ده‌ها نفر معتاد است که بی‌خیالی مسئولان امر باعث نارضایتی مردم شده است.

معتادان و مواد فروشان محلات ارومیه جمع‌آوری می‌شوند

در پی درخواست‌های مردمی مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ارومیه و تلاش برای بازتوانی این شهروندان، حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی بازپرس ویژه و اعضای قرارگاه جمع‌آوری معتادان متجاهر را به محله‌های تحت حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ ارومیه اعزام کرد، تا نسبت به بازدید از محل و جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی در این بازدید به شهروندان اطمینان داد در محلاتی با این شرایط که کوچه‌هایش به پاتوق معتادان و مواد و مشروب‌فروشان و اراذل و سارقان تبدیل شده‌اند، پاک‌سازی انجام و امنیت روانی و اجتماعی ساکنان تأمین خواهد شد.

مجیدی با برشمردن اثرات روحی، روانی و رفتاری و مشاهده مداوم صحنه‌های تزریق و استعمال مواد مخدر بر روی مردم به مسئولین امر تأکید کرد بسترهای شیوع موارد مخدر در جامعه را هدف قرار داده و محیط را برای سوداگران مرگ ناامن کنند تا از این طریق آسایش و امنیت اجتماعی و روانی شهروندان تأمین و ارتقا یابد.

فرماندار ارومیه جواب نمی‌دهد

خبرنگار حرف رک چندین بار با روابط‌عمومی فرماندار ارومیه و معاون سیاسی و امنیتی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر تماس گرفته است؛ اما هنوز غلامحسین عماری فرماندار ارومیه برای تنویر افکار و اذهان عمومی هیچ پاسخی نداده است.

انتهای خبر /

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی