اجتماعیاقتصادیبازارکشاورزی و دامداری

جوابییه مدیر روابط عمومی تولید گوشت مرغ اروم چکاوک در خصوص کمبود مرغ: کمبود مرغ در آذربایجان‌غربی تا 10 روز برطرف می‌شود

کمبود مرغ در آذربایجان غربی

شاهرخ نجفی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصرف‌کننده مرغ پرکنده تازه تحویل درب کشتارگاه ۸۲ هزار تومان است که این افزایش قیمت با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از جمله نهاده‌ها، جوجه یکروزه و داروها و به دلیل امکان استمرار پرورش مرغ زنده در مرغداری‌ها صورت گرفت تا مرغدار توان ادامه تولید را داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس هم قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده ۸۵ هزار تومان مشخص شده است و بنابراین مراکز عرضه محصولات پروتئینی اگر مرغ را بالاتر از این مبلغ به مصرف‌کننده عرضه کنند مرتکب تخلف شده‌اند.

مدیر روابط عمومی زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ اروم چکاوک آذربایجان‌غربی افزود: به دلیل درگیری برخی از فارم‌های استان به بیماری‌های طیور و کشتار در سن پایین و همچنین حذف برخی از گله‌های گوشتی به دلیل درگیری در سطح استان در کنار کمبود نهاده و دان در مهرماه و همچنین قیمت بالای جوجه یکروزه گوشتی مرغداران رغبتی برای جوجه‌ریزی نشان ندادند و این امر باعث گردید که هم اکنون شاهد کمبود مرغ در سطح استان باشیم.

نجفی بیان کرد: آمار جوجه‌ریزی استان آذربایجان غربی در شهریورماه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بود که علاوه بر اینکه کفاف مصرف خانوارهای استان را می‌داد مازاد تولید هم داشتیم، اما به دلایلی که قبلاً مطرح شد این جوجه‌ریزی در مهرماه به سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه کاهش یافت و حذف گله‌های درگیر باعث این کمبود گردید.

وی بیان کرد: خوشبختانه تا امروز جوجه‌ریزی آبان‌ماه هم حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است که جوابگوی نیاز استانمان هست و با احتساب این آمار تا روز گذشته ۲۹ آبان باید گفت که طی هفته‌های آتی این کمبود جبران و صف‌های مرغ از بین خواهد رفت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی