اجتماعی

آغاز جشنواره انگور عصر امروز در دهکده ساحلی چی چست ارومیه

هفتمین جشنواره انگور عصر امروز با هدف معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان‌غربی و احیای سنتهای قدیمی پخت دوشاب در محل دهکده ساحلی چی چست آغاز به کار می‌کند.

به گزارش مجله خبری ایتوک، شهردار ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره انگور، بیان کرد: شهرداری ارومیه همه ساله برای معرفی انگور تولیدی و محصولات به دست آمده از انگور نظیر دوشاب، کشمش، مویز، سرکه و….اقدام به برگزاری جشنواره انگور در ارومیه می‌کند.

مهدی حسین زاده افزود: امسال نیز طبق سال های گذشته دهکده ساحلی چی چست ارومیه از امروز ۲۷ شهریور تا دوم مهرماه میزبان هفتمین جشنواره انگور است.

حسین زاده، معرفی سنت‌های قدیمی و محصول تولیدی انگور آذربایجان‌غربی، احیای سنتهای قدیمی پخت دوشاب را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره انگور عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در این جشنواره مراحل سنتی چیدن انگور توسط گروه سنتی انگور چینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال در این جشنواره ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در ارومیه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، گفت: محل‌های تهیه دوشاب، مراحل زراعت و باغبانی در روستاهای آذربایجان‌غربی، زندگی عشایری، تهیه آش و نان سنتی و غرفه‌های مراکز ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی و برگزاری جنگ‌های شادی با حضور هنرمندان معروف استانی و کشوری از جمله بخش‌های این جشنواره به شمار می‌روند.

مهدی‌زاده افزود: همچنین خدمات حمل و نقل شهروندان به دهکده ساحلی چی چست توسط ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در زمان برگزاری جشنواره رایگان است.

وی تصریح کرد: همچنین غرفه‌هایی جهت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله انگور تولیدی ارومیه در این جشنواره در نظر گرفته شده است که کشاورزان می‌توانند محصولات تولیدی خود را بدون واسطه در این غرفه ها بفروش برسانند.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: امسال جهاد کشاورزی و دانشگاه ارومیه در این جشنواره شرکت کرده‌اند و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول را به صورت علمی به آگاهی شهروندان خواهند رساند و همچنین غرفه‌هایی جهت عرضه نهال انگور در اختیار نهالستان دارها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به همزمانی برگزاری جشنواره با هفته وحدت و میلاد گرامی پیامبر اعظم مراسم نورافشانی به همراه اجرای موسیقی زنده و برنامه‌های شاد و مفرح، تئاتر خیابانی و برنامه‌های مختص کودکان با حضور مجری کشوری در این جشنواره اجرا می‌شود.

شهردار ارومیه گفت:همچنین گروه ۱۵نفره انگور چینی از شهرستان قوشچی با لباسهای محلی نیز در این جشنواره شرکت کرده و به اجرای مراسم سنتی انگور چینی و موسیقی سنتی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره غرفه‌هایی برای استقرار مناطق پنجگانه شهرداری ارومیه در نظر گرفته شده است، گفت: معاونتها و سازمانهای زیر مجموعه شهرداری ارومیه با استقرار در این غرفه‌ها به ارائه خدمات به شهروندان خواهند پرداخت و عملکرد خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مهدی‌زاده اظهار کرد: در طول ایام برگزاری جشنواره پارکینگ دهکده ساحلی چی چست با ظرفیت پارک ۳۰۰۰ خودرو به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی یاد آور شد: دهکده ساحلی ارومیه محل برگزاری جشنواره انگور از ۲۷شهریور تا دوم مهر ماه روزانه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ میزبان شهروندان ارومیه‌ای، گردشگران و بازدیدکننده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی