اجتماعیاجتماعیسفر

برف‌روبی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان آذربايجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف‌روبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی از برف‌روبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: به طور میانگین در تمام محورهای مواصلاتی جنوب استان ۴۰ ساعت بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و تعداد ۳۰ نفر از راهداران استان توانستند ۲۵۰ کیلومتر از این محورها را برف‌روبی کنند.

وی با اشاره به درگیر بودن تعداد بیش از ۱۵ دستگاه خودرو سنگین در عملیات برف‌روبی گفت: بیش از ۱۸۰ تن شن و ماسه در جاده‌های استان به‌منظور جلوگیری از لیزخوردن خودرو ها استفاده شده است و مشکلی از بابت انسداد راه‌ها نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره‌تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تصاویر ارسالی و گزارشات همکاران راهداری در حال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی روان بوده و مسدودیتی وجود ندارد.

وی یادآور شد: کاهش تصادفات جاده‌ای و ایمن کردن تردد در مسیرهای مختلف سطح آذربایجان غربی، مهم‌ترین هدف طرح زمستانی امسال به شمار می‌رود.
خاطرنشان می‌شود در طرح زمستانی امسال، ۶۹ گروه مجهز راهداری و ۲۰ گشت سیار راه‌اندازی شده و ۶۸ راهدارخانه مستقر در سراسر استان نیز آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند. همچنین برای طرح زمستانی امسال، ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک‌وسنگین در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی