بیمارستان های ارومیهسلامت

افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی؛ ۴۷۵۰ تخت فعال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اعلام کرد که در حال حاضر چهار هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در سطح این استان فعال است. از این تعداد، چهار هزار تخت به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان اختصاص دارد و مابقی در بیمارستان‌های خصوصی و دیگر نهادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، دکتر محمدامین ولی‌زاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، توضیح داد: “علاوه بر تخت‌های موجود در مراکز تحت پوشش دانشگاه، ۷۵۰ تخت دیگر به بیمارستان‌های بخش خصوصی، حوزه درمان نیروهای مسلح و مراکز تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی تعلق دارد.” وی افزود: “در حال حاضر، استان آذربایجان غربی ۳۶ بیمارستان فعال دارد که این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان‌های دولتی، بخش خصوصی و بیمارستان‌های مربوط به نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی می‌شوند.”

دکتر ولی‌زاد همچنین به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت که برای رسیدن به وضعیت مطلوب در خدمات درمانی، نیاز به دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر وجود دارد. وی افزود: “با وجود این کمبود، در سال‌های اخیر برخی گام‌های مثبت در راستای افزایش ظرفیت بیمارستان‌های استان برداشته شده است.”

وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی در استان گفت: “در سه سال گذشته، چندین پروژه ساخت و توسعه بیمارستان‌ها به بهره‌برداری رسیده یا در مراحل پایانی خود قرار دارد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر اشاره کرد که با ۸۵ تخت به ظرفیت تخت‌های استان اضافه شده است. همچنین فاز توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ که شامل ۵۶ تخت جدید است، به بهره‌برداری رسیده است.” ولی‌زاد افزود: “در آینده نزدیک نیز فاز توسعه بیمارستان نقده با ۲۰۷ تخت و بیمارستان اشنویه با ۸۵ تخت به شبکه درمانی استان افزوده خواهد شد.”

یکی از چالش‌های مهم در حوزه سلامت و درمان استان، تمرکز کمبود تخت‌های بیمارستانی در شهرستان ارومیه است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در این باره توضیح داد: “در حال حاضر شهرستان ارومیه به تنهایی با کمبود هزار تخت بیمارستانی روبه‌رو است. این موضوع فشار زیادی بر زیرساخت‌های درمانی این شهرستان وارد کرده است.”

برای جبران این کمبودها، چندین پروژه بزرگ در دستور کار قرار گرفته است. ولی‌زاد اعلام کرد: “یکی از این پروژه‌ها، بیمارستان شهید بهشتی با ظرفیت ۴۵۰ تخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا انتهای سال ۱۴۰۵ یا نیمه نخست سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.” او همچنین از دریافت مجوز برای ساخت یک بیمارستان جدید در ارومیه خبر داد و گفت: “این بیمارستان جدید دارای ۶۰۰ تخت خواهد بود که در صورت نیاز قابل ارتقا به یک هزار تخت نیز می‌باشد.”

دکتر ولی‌زاد در پایان تأکید کرد: “با اجرای این پروژه‌ها و بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدید، امیدواریم که کمبود تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی به میزان قابل توجهی کاهش یابد و خدمات درمانی بهتری به مردم ارائه شود. این برنامه‌ها نه تنها ظرفیت درمانی استان را افزایش می‌دهند، بلکه از فشار وارده بر بیمارستان‌های موجود نیز می‌کاهند.”

با توجه به این اقدامات و برنامه‌ها، آینده‌ای روشن در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی برای استان آذربایجان‌غربی قابل تصور است و امید است که در آینده نزدیک شرایط درمانی و دسترسی به خدمات بهداشتی در این منطقه بهبود یابد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی