شهری

خیابان شهید سلیمانی ارومیه

خیابان شهید سلیمانی نیز از خیابان های ارومیه محسوب می‌شود که از معابر اصلی شهر و از محله‌های امام (کاشانی ) و استادان (حسنی) می‌گذرد. این خیابان حدفاصل میدان انقلاب (ایالت سابق) و بلوار سربازان گمنام نام‌گذاری شده‌است. این نام‌گذاری پس از شهادت سپهبد سلیمانی، بر روی ادامه‌ی خیابان امام صورت گرفت.

بیمارستان 523 ارتش ارومیه از جمله اماکن مهم این خیابان در قسمت انتهایی و در نزدیکی تقاطع بلوار سربازان گمنام قرار دارد.

در بالاترین قسمت و درست در جایی که به میدان انقلاب می‌رسد که عمارت شهرداری ارومیه در سمت چپ دیده می‌شود و از بناهای به جا مانده از دوره‌ی پهلوی اول است و در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی کشورمان ایران به ثبت رسیده است.

همچنین ساختمان تاریخی ستاد لشگر ۶۴ ارومیه نیز در سمت دیگر میدان انقلاب واقع شده و به جذابیت‌های تاریخی و بصری این میدان اضافه کرده است.  پیشینه و سابقه شکل‌گیری این یگان به سال ۱۳۰۰ برمی‌گردد، که توسط نیروی زمینی شاهنشاهی ایران برپا شد و فعالیتهای خود را تحت عنوان لشکر رضائیه آغاز نمود. و جایگاه یکی از قدیمیترین یگان‌های فعال نیروی زمینی ارتش است.

تالار و رستوران الماس نیز از آن دسته امکن این شهر است که در خیابان شهید سلیمانی واقع گشته است. آن سوی خیابان درست روبه روی تالار، پارکینگ بزرگ شماره ۱ شهر ارومیه ساخته شده که مشکل جای پارک را برای شهروندان و عابران این خیابان تا حدودی برطرف می‌کند.

در زمینه‌ی ورزش هم در این خیابان چند مکان‌ ورزشی نیز وجود دارد. از جمله باشگاه پینت‌بال ارومیه که یکی از اماکن تفریحی این خیابان به حساب می‌آید. خانه انجمن‌های ورزشی، آکادمی ووشو موعود، و فروشگاه لوازم سوارکاری مشکی در حوالی خیابان سلیمانی قرار دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بالا شهر ارومیه به این بلاگ مراجعه کنید.

یک کارگاه و گالری سفال و سرامیک نیز در این خیابان واقع شده که آثار هنری سفالی و سرامیکی زیبایی را در آنجا می‌توان یافت.

یک رستوران ترکیه‌ای به نام هور در تقاطع خیابانبلوار سردار سلیمانی و بلوار سربازان گمنام (برق سابق) هست و همچنین یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شهر ارومیه که امتیاز بالایی هم در گوگل دارد در نزدیکی تقاطع بلوار سلیمانی و خیابان برق هست. رستوران سنتی کشکول که محیط زیبا و دلنشین و کیفیت غذای خوبی دارد و برای وعده‌ی نهار و شام به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

 با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک داغ‌ترین اخبار را دنبال کنید 

خیابان شهید سلیمانی ارومیه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی