سفر و گردشگری

معرفی خیابان بهداری ارومیه و مغازه های آن

خیابان بهداری ارومیه خیابانی شمالی – جنوبی واقع در یکی از مناطق جنوبی شهر ارومیه موسوم به محله بهداری است. این محله از شمال با بلوار فردوسی، میدان فردوسی و از غرب با خیابان فاضل و خیابان جامی اول محدود شده‌است. این محله با محله‌های شهرداری، فرشته، آزادگان، شهرک بیت ‌المقدس هم‌جوار است. با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

بلوار بهداری به معابر مهمی مانند بلوار آزادگان و بلوار نبوت در میدان بهداری، خیابان فردوسی و خیابان گلباد از میدان گلباد دسترسی دارد. خیابان بهداری با خیابان میرداماد هم تقاطع دارد و از انتها به خیابان‌های فارابی و شیخلو هم راه دارد.

در جنوبی‌ترین قسمت با خیابان فارابی تقاطع دارد، از میدان گلباد می‌گذرد و در شمالی‌ترین نقطه‌اش در میدان بهداری پایان می‌یابد.

شهرداری منطقه یک ارومیه در جنوبی‌ترین منطقه این خیابان واقع است. اگر به دارو نیاز داشتید، سه داروخانه در طول این خیابان وجود دارد. اگر هنگام گذر از این خیابان به عابربانک احتیاج داشتید خودپرداز بانک ملت را در نزدیکی میدان بهداری، و کمی پایین‌تر و در غرب خیابان نیز یکی از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز می‌توانید بیابید. در قسمت غربی میدان بهداری دستگاه خودپرداز بانک پاسارگاد تعبیه شده که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

در قسمت غربی میدان بهداری، وقتی هنوز از خیابان آزادگان به بلوار بهداری وارد نشده‌اید، یک خانه‌ی بازی هست که می‌تواند برای سرگرم کردن بچه‌ها انتخاب خوبی باشد. برای سرگرمی بزرگسالان نیز باشگاه بیلیارد توپ سیاه در خیابان بهداری نرسیده به میدان گلباد میزبان علاقه‌مندان بیلیارد است.

اگر هوس خوراکی داشتید شاید فروشگاه زنجیره‌ای شیرین عسل که یکی از مشهور‌ترین برندهای  تولید شیرینی و بیسکوئیت است، در میدان گلباد بتواند نیازتان را برطرف کند، اگر نه از قنادی وزرا و قنادی وافل در سمت شرق خیابان و پایین‌تر از میدان بهداری نیز برای خرید شیرینی در دسترس هستند.

اگر در حوالی این خیابان هستید و گرسنگی نیز آزارتان می‌دهد، فست فود «بیا تو» در جنوب میدان گلباد منتظر شماست. همچنین دنر نگین در خیابان بهداری نرسیده به تقاطع اسدی می‌تواند با دنر کباب میزبان شما باشد.

کمی پایین‌تر مسجد امام حسین و کلانتری شماره ۱۸ نیز در همین خیابان واقع گشته‌اند.

بهداری ارومیه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی