سفر و گردشگری

معرفی محله شهید بهشتی ارومیه

شهر ارومیه، با تاریخچه‌ای بسیار قدیمی و فرهنگی غنی، از مهمترین شهرهای استان آذربایجان غربی در ایران است. این شهر دارای مناطقی متنوع و جذاب است که هر یک با ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودشان مورد توجه قرار می‌گیرند. از جمله مناطقی که در ارومیه وجود دارند، محله های ارومیه به عنوان یک بخش مهم و متمایز از شهر، برخوردار از جاذبه‌هایی منحصر به فرد هستند. در این بخش از ایتوک به معرفی محله شهید بهشتی ارومیه می پردازیم و تلاش می کنیم ویژگی ‌های آن ها را توصیف کنیم، بنابراین با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خیابان های ارومیه به این بلاگ مراجعه کنید.

محله شهید بهشتی ارومیه

محله شهید بهشتی ارومیه یکی از محله‌های مهم و پرجمعیت در شهر ارومیه، استان آذربایجان غربی قرار دارد. این محله به نام شهید بهشتی به خاطر یادبود قهرمانی به همین نام است که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و محبوبیت زیادی در بین مردم ارومیه دارد. این محله در قسمت مرکزی شهر واقع شده و به عنوان یکی از مراکز اصلی شهر محسوب می‌شود. محله شهید بهشتی در اطراف خیابان امام خمینی و خیابان شهید بهشتی قرار دارد.

این محله با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، در مرکز شهر و در نزدیکی برخی از اماکن مهم و ادارات عمومی قرار دارد. این محله دارای زیرساخت‌های خوبی است و امکاناتی نظیر مدارس، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید را در اختیار ساکنان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. محله شهید بهشتی به عنوان یکی از مراکز اصلی و پرجمعیت شهر ارومیه، جایگاه مهمی در زندگی اجتماعی و اقتصادی شهر دارد. این محله با دسترسی آسان به امکانات شهری و فعالیت‌های تجاری، مکانی مناسب برای اقامت و تجارت است و جذابیت بسیاری برای ساکنین و بازدیدکنندگان به همراه دارد.

شهید بهشتی ارومیه

دسترسی ها

این محله از شمال با بلوار مدرس، خیابان کاشانی، میدان انقلاب و بلوار ارتش، از شرق با بلوار نبوت، از جنوب با بزرگراه امام علی، خیابان دوم، بلوار مولوی و بلوار شهید بهشتی و از غرب با خیابان سربازان گمنام و خیابان استادان محدود شده و با محله‌های ‌بازار باش، حافظ، ارشاد، آزادگان، امام رضا، خطای لو، کوی دادگستری و آزادی مجاور می باشد.

اماکن مهم

محله شهید بهشتی ارومیه دارای اماکن مهم و جذابی است که عبارتند از:

– هتل مروارید

– موزه ارومیه

– بوستان ساحلی غدیر

داروخانه‌ها

داروخانه های واقع در این محله عبارتند از:

داروخانه هانا جوانبخت، داروخانه دکتر صیامی و …

فست فود

فست فود های واقع در این محله عبارتند از:

پیتزا ساندویچی گلها، کافه برگرمن و …

رستوران

رستوران های واقع در بلوار این محله عبارتند از:

رستوران غار نمک، رستوران طلائیه، رستوران غزال شعبه مخابرات، رستوران فیلامینگو، رستوران تک ستاره، رستوران رضا، رستوران کوثر، غذاخوری طلاییه و …

کافی شاپ

کافی شاپ های واقع در این محله عبارتند از:

کافه افرا و …

بانک ها

بانک های واقع در این محله عبارتند از:

توسعه صادرات، سپه، دی، تجارت، صادرات، سرمایه و ….

مراکز بیمه

مراکز بیمه واقع در محله شهید بهشتی ارومیه عبارتند از:

بیمه معلم و …

مدارس

مدارس واقع در محله شهید بهشتی عبارتند از:

دبستان صبا ارومیه، دبیرستان علوی، هنرستان دخترانه ایران زمین، دبیرستان دکتر حسابی و …

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی