اقامتگاه آذربایجان غربی

هتل های بوکان و مکان های تفریحی این شهر

هتل‌ها نقش مهمی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل جذب و نگه‌داری مسافران در یک منطقه شناخته می‌شوند. هتل‌ها محلی برای اقامت هستند و با ارائه خدمات بهداشتی، سرویس رستوران برای صبحانه، نهار و شام می‌توانند تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌ یادماندنی را برای مهمانان رقم بزنند. اهمیت هتل‌ها مخصوصا هتل های بوکان فراتر از فراهم‌کردن مکانی برای استراحت است. آن‌ها با ایجاد فضایی مناسب و آرامش‌بخش برای خانواده‌ها، برگزاری رویدادها، کنفرانس‌ها و همچنین حمایت از اقتصاد محلی از طریق اشتغال‌زایی به توسعه شهر بوکان نیز کمک می‌کنند.

معرفی هتل های بوکان

هتل های بوکان از نظر جغرافیایی و نحوه خدمات دهی بسیار خوب هستند اما، هتلی که کنار رودخانه سیمینه وجود دارد، هتل ایزدی است که پذیرای مسافران و بوم گردان می‌باشد. در این هتل 3 ستاره، تمام کارکنان و پرسنل‌هایش باتجربه هستند و کیفیت غذا و نحوه خدمات این هتل در این شهر نسبت به هتل های بوکان بهتر است.

"معرفی

از آنجایی که شهر بوکان عروس آذربایجان غربی است و جز شهرهای گردشگری به حساب می‌آید، سوئیت و آپارتمان‌‎هایی هم وجود دارد که شهروندان بوکانی آن را به مسافران اجاره بدهند. مسافرخانه فردزیبا و سامان  جز شناخته‎ترین‌هاست که در مرکز شهر می‌باشد، و می‌توان برای اقامتی چند روزه در شهرستان بوکان سوئیت‌های آن‌هارا توسط سایت و یا شماره تماس رزرو کرد.

بهترین وسیله برای سفر به بوکان

برای آمدن به شهرستان بوکان، اگر علاقه‌مند به سفرهای زمینی هستید می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی یا عمومی که در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، ارومیه، اهواز و رشت هستند استفاده کنید.
اگر علاقه‌ای به سفرهای زمینی ندارید، می‌توانید از پرواز تهران به ارومیه به صورت هوایی استفاده کرده که فاصله این شهر تا بوکان نیز 180 کلیومتر است. اگر می‌خواهید در ارومیه هم چند روزی بمانید می‌توانید به مقاله هتل دیاکو ارومیه و جاذبه‌های گردشگری این شهر مراجعه کنید.

تفریحات و گردشگری در بوکان

هوا که رو به گرمی می‌رود،‌ بازار سفر به شهرهایی که هوای ملایمی دارند، داغ می‌شود؛ جایی مثل بوکان در آذربایجان غربی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر واقعا طبیعت‌گرد و یا علاقه به جاهای تاریخی داشته باشید، شهر بوکان گزینه‌ی خوبی برای شما است. در خود شهر و یا بیرون شهر، جاذبه‌های گردشگری پیدا می‌کنید که بتوانید از آن لذت فراوان ببرید. هتل های بوکان با توجه به موقیعت مکانی مناسبی که در شهر دارند، دسترسی راحتی را به مسافران و گردشگران را می‌دهد.

تفریحات و گردشگری در بوکان

پارک ساحلی بوکان

این پارک کنار رودخانه باصفای سیمینه قرار گرفته و چشم‌اندازش فوق‌العاده است. این پارک ساحلی دارای شهربازی، زمین فوتسال، میدان ورزش، نمایشگاه صنایع دستی، زمین بسکتبال، سینمای چند بعدی، مسیر دوچرخه‌سواری و برای زمستان‌ها پیست اسکی دارد. شاید هم بخواهید زیر سایه‌ درختان با خانواده در فضای سبز بنشینید و از روخانه لذت ببرید.

مسجد جامع بوکان

این مسجد در بخش مرکزی و قدیمی شهرستان بوکان قرار دارد. قدمت مسجد به دوران قاجاریه باز می‌گردد. این مسجد 16 گنبدی بر روی 9 ستون ساخته شده است. 6 ستون اولیه آن از سنگ‌های آهکی تراش‌دار است. معمار این مسجد مرحوم (علی اصفهانی) از معماران چیره دست قاجار است. در سال 1345، بنای مسجد گسترش یافت و 4 گنبد آجری و 3 ستون به آن اضافه شد. این مسجد در سال 1379 به شماره 3480 در فهرست آثار میراث فرهنگی آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

مقبره سردار بوکان

این بنا در شهر بوکان در داخل پارک عمومی قرار گرفته است و مربوط به دوره قاجاریه می‌باشد. زیر بنای مقبره در سطح 198 مترمربع بوده است و دارای یک گنبد مرکزی، ایوان و دو دهلیز در طرفین می‌باشد. مصالح به کار رفته در بنا در قسمت پی از سنگ لاشه به صورت تفلیسی و دیوارها و گنبد و طلق‌ها از آجر چهارگوش می‌باشد، در ضلع جنوبی که ورودی بنا را تشکیل می‌دهد، ایوانی با 2 ستون سنگی قرار گرفته است که زیبایی خاص به مجموعه داده است، مقبره مذکور مدفن خانواده سردار «عزیزخان مکری» داماد امیرکبیر و فرمانده کل قشون ناصرالدین شاه قاجار می‌باشد که مورد توجه امیرکبیر بوده است.

دشت بوکان

دشت بوکان 33500 هکتار وسعت داشته و در جنوب استان آذربایجان‌ غربی و جنوب دریاچه ارومیه واقع شده است و دارای 49 پارچه‌ آبادی است. کل سطح زیر کشت دشت بوکان در سال 1370 بالغ بر 21903 هکتار بوده که 8573 هکتار آن آبی و 13330 هکتار نیز دیم است. محصولات عمده زراعی در کشت آبی، گندم، یونجه (به همراه اسپرس و شبدر) و جو و در کشت دیم گندم و جو می‌باشد.

تپه باستانی قلایچی

روستای قلایچی در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر بوکان قرار دارد. برای اولین بار در سال ۱۳۶۳ شمسی کاوش‌های باستان‌شناسی به سرپرستی «اسماعیل یغمایی» در این تپه صورت گرفت و آثاری از هزاره اول قبل از میلاد در اثر این حفاری‌ها نمایان گشت. ازجمله آثار به دست آمده در آن فصل، آجرهای منقوش و معبدی به شکل صلیب است که برخی از دیوارهای آن را با گل اخری رنگ آمیزی کرده بودند.

رستوران های بوکان

بوکان، میزبان طیف گسترده‌ای از رستوران‌هاست که هر ذائقه‌ای را راضی می‌کنند. از غذاهای سنتی ایرانی با طعم‌های فوق العاده گرفته تا غذاهای بین‌المللی، در بوکان می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر از دنیای غذا داشته باشید. هتل های بوکان با توجه رستورانی‌هایی که دارند می‌توانند تمام غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت به شما ارئه بدهند.

بهترین رستوران‌ها در بوکان مروارید بوکان، کبابی پاشا، ستاره شهر، تاج بوکان و …. می‌باشند، که می‌توانید غذاهای محلی این شهر هم در این رستوران‌ها تجربه کنید.

سوقاتی ها و صنایع دستی بوکان

صنایع دستی بوکانی‌ها گلیم ، جاجیم و قالی می‌باشد که بخش زیادی از فرش‌هایی که بافته می‌شود، کارهای صادراتی هستند. اگر شما سوقاتی فرش مدنظرتون نباشد، سوغاتی مثل لقمه قازی، بامیه، ترشی محلی، کلوچه محلی، پنیر کوزه و عسل می‌توان نظر شما قطعا جلب کند. از آنجایی که  بوکانی‌ها مهمانپذیر هستند نمی‌گذارند شما دست خالی از این شهر بروید.سوقاتی ها و صنایع دستی بوکان

جمع‌بندی

هتل های بوکان از جمله هتل ایزدی به‌عنوان یکی از گزینه‌های برتر اقامتی شهر بوکان، با ترکیبی از امکانات مدرن و خدمات عالی و با موقعیت جغرافیایی مناسب در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهر، از جمله رودخانه سیمینه، پارک ساحلی  و جنگلی هست.

مسافرخانه فردزیبا و سامان به مسافران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی به مراکز مهم و نقاط دیدنی شهر دسترسی پیدا کنند. امکانات متنوع این مسافرخانه، از جمله رستوران با ظرفیت بالا، خدمات نظافتی حرفه‌ای و فضای راحت برای اقامت می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مکان‌های تفریحی و اقامتگاه‌ها  آذربایجان غربی می‌توانید به سایت ایتوک مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.هتل ایزدی در کجا بوکان می‌باشد؟

آذربایجان غربی، بوکان، بلوار ساحلی، جنب پارک ساحلی

2.بوکان چه جاهایی برای گردشگری دارد؟

مکان‌های گردشگری بوکان پارک ساحلی بوکان، آرامگاه استاد حسن زیرک، آرامگاه سرداران مکری در جاهای دیدنی بوکان، مسجد جامع بوکان، تپه باستانی قلایچی و غار قلایچی می‌باشد.

4.بوکان چه سوقات‌هایی دارد؟

سوغات بوکان از آن دسته سوغاتی‌هایی است که در بین تمام ایرانی دارای محبوبیت می‌باشد که برخی از آنها کلوچه‌ها محلی، بامیه، ترشی‌ها محلی می‌باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی