سلامت

جدیدترین آمار جهانی کرونا ؛ ۲۹۹ فوتی در روز گذشته در سراسر جهان

بر اساس آخرین به روز رسانی «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید 19)، تعداد کل مبتلایان در کشورهای مختلف به 701 میلیون و 892 هزار و 554 نفر و فوت 6 میلیون و 969 هزار و 565 نفر نیز به تائید رسیده است.

بر اساس داده‌های جهانی ورلداُمتر، روز گذشته بیش از 42 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و 299 مورد مرگ در کشورهای مختلف گزارش شده است.

همچنین روسیه با ثبت 150 مورد فوتی و بیش از 26 هزار مورد ابتلای جدید، بیشترین آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته را گزارش کرده است. از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا را آغاز کرده است. در میان 10 کشوری که در صدر جدول ورلدومتر به عنوان مناطق دارای بیشترین تعداد مبتلایان قرار دارند، ایالات متحده همچنان با تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کل جهان با بیش از  110 میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار هزار مرگ رکورددار است.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون مورد ابتلا به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از نظر تعداد کل مبتلایان به خود اختصاص داده اند. همچنین در فهرست آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین تعداد فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس فرانسه در حال حاضر رکورددار آلودگی در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از 401 هزار مورد بیشترین قربانیان کرونا را در این قاره گزارش کرده است. آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشورها و با تقسیم بندی قاره ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به روز می شود. روز  ۵ مه ۲۰۲۳ ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-19 در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه 2020 شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی