احزاب و شخصیت‌هاخبری

امام جمعه ارومیه: غزه، سوریه و یمن؛ کربلای امروز مسلمانان هستند

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اهمیت نبرد حق و باطل در زمان حاضر، غزه، سوریه، عراق و یمن را کربلای امروز مسلمانان دانست و از همگان خواست تا در این نبرد مقدس، در جبهه حق و با پیروی از امام حسین (ع) قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت که همچنان جبهه کفر و حق در تقابل با یکدیگر هستند و امروز، غزه، سوریه، عراق و یمن به مانند کربلا در گذشته، میدان‌های اصلی این نبرد محسوب می‌شوند. وی تاکید کرد که مسلمانان باید در این نبرد تاریخی در جبهه حق به رهبری امام حسین (ع) ایستادگی کنند.

وی در ادامه به وظایف رئیس‌جمهور و هیئت دولت اشاره کرد و از آنها خواست تا با جدیت به مطالبات رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانند و از فرصت خدمتی که مردم به آنها سپرده‌اند، نهایت بهره را ببرند. حجت الاسلام والمسلمین قریشی به مناسبت ۸ شهریور، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، یاد و خاطره این بزرگواران را گرامی داشت و افزود که شهیدان رجایی و باهنر در مسیر خدمت به مردم به شهادت رسیدند و باید الگوی دولت‌های بعدی در خدمت‌رسانی به مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با دولت چهاردهم گفت: مردم و مسئولین باید با دقت و جدیت، مطالبات رهبر انقلاب را از دولت پیگیری کنند. وی همچنین تاکید کرد که هر تصمیم و قانونی که در کشور اتخاذ می‌شود، باید همراه با پیوست عدالت باشد و دولت باید خدمت به مردم را به عنوان نعمتی بزرگ بداند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری شکوهمند اربعین حسینی، این همایش را یکی از بزرگترین نمایش‌های وحدت و اخلاص مسلمانان دانست و اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از مسلمانان جهان با هدفی مشترک و خلوصی بی‌نظیر در اربعین حسینی گرد هم آمدند که چنین رویدادی در دنیا نظیر ندارد. وی تاکید کرد که اربعین نشان داد که مسلمانان در جبهه حق قرار دارند و در برابر ظلم و باطل ایستادگی می‌کنند.

این سخنان امام جمعه ارومیه، یادآور اهمیت و جایگاه والای اربعین و ضرورت پیروی از آرمان‌های امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و بی‌عدالتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی