فرهنگی

استاندار آذربایجان شرقی، دعوت حق را لبیک گفت

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی از درگذشت زین العابدین خرم رضوی استاندار این استان خبر داد. در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است: به اطلاع عموم مردم شریف و استان آذربایجان شرقی می رساند سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین العابدین رضوی خرم، جهادگر و فرماندار انقلابی استان مان پس از یک عمر مجاهدت در آرمان های نظام و انقلاب و تحمل آسیب های ناشی از جنگ، ساعاتی قبل  دعوت حق را پذییرفت و به دوستان شهیدش پیوست.

استانداری آذربایجان شرقی درگذشت این رزمنده و رهبر خستگی ناپذیر را به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مردم شریف استان و رئیس جمهور مردمی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد. آن مرد انقلابی بزرگ و برای شادی روحش. به نمرات نیاز دارد.
جزئیات مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

عابدین خرم به دلیل مشکلات ریوی به جای مانده از جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا تبریز بستری شده بود. سردار سرتیپ زین العابدین رضوی خرم در سال 1345 در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. او در مقطع کارشناسی «مدیریت برنامه ریزی» و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی «مدیریت استراتژیک» تحصیل نموده است.

سردار خرم از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت های انقلابی روی آورد و در اطلاعات از امام راحل و در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور فعال و دائمی در جبهه های دفاع مقدس و جنگ حق علیه باطل داشت.
وی پس از گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1389 تا 1391 به عنوان جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و از سال 1391 تا 1396 به عنوان فرمانده سپاه مشغول به کار شد. این سردار دلیر اسلام از سال 1396 تا 1400 فرماندهی «لشکر عاشورایی» آذربایجان شرقی را برعهده داشت. با آغاز حمله جبهه غرب- عربی به مردم و حکومت قانونی سوریه، سردار خرم از ابتدای دهه 1390 به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم حضور داشت و به مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.

در بیست و پنجم مهر 1400، دولت با توجه به سوابق مدیریتی درخشان سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی و عالی ترین نماینده دولت در این استان منصوب کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی