بیمارستان های ارومیه

بیمارستان ۵۲۳ ارتش ارومیه

در دورانی که تعدادی از میسیونرهای مهاجر در ارومیه ساکن بودند، فرزند یکی از آنها به نام جوزف كاكران در سال ۱۸۵۵میلادی درشهر اروميه متولد شد. او پس از گذران دوران كودکی و تحصيلات دبيرستان به آمريكا سفر کرد و بعد از پایان تحصيلات عاليه پزشكی به زادگاهش  اروميه  بازگشت. پس از بازگشتش فكر بنا نهادن بيمارستان و تاسییس دانشكده پزشكی به سرش افتاد و در سال 1878 میلادی مطابق با ۱۲۵۷هجری خورشیدی با کمک دیگر همكاران پروژه‌ی ساختمان بيمارستان بزرگی با ظرفيت يكصد تختخواب را آغاز نمود.

بیمارستان طالقانی ارومیه یکی از بیمارستان های مجهز در استان می باشد. برای اطلاع بیشتر و مشخصات آن کلیک نمایید.

معرفی 523 ارتش ارومیه

اين بيمارستان به 2 سالن عمومی برای بیماری‌های غيرواگيردار و پنج اطاق کوچک برای امراض واگيردار و دواتاق برای جراحی و يك اتاق وسیع به عنوان داروخانه مجهز بود. در پيش درگاهی و ورودی ساختمان بيمارستان زيرزمين بزرگی ایجاد شد تا برای تشريح و سردخانه بیمارستان استفاده شود.

ساخت بيمارستان در سال 1879 به پايان رسيد و در این مدت دكتر كاكران در ساختمانی كه در محل کنونی دانشكده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشكی اروميه قرار داشت، خدمات درمانی و بهداشتی به مردم اروميه ارائه می‌داد. این بیمارستان که در خیایان سربازان گمنام شهر ارومیه، روبه‌روی بلوار استادان قرار دارد، بعدها به بیمارستان ۵۲۳ ارتش ارومیه تغییر نام داد.

بیمارستان 523 ارتش ارومیه از جمله بیمارستان‌های جنرال (عمومی) ارومیه به شمار می‌آید. پلی کلینیک این بیمارستان به نام سپهبد شهید صیاد شیرازی نام‌گذاری شده و بخش‌های تخصصی آن؛ داخلی، جراحی عمومی، عفونی، ارتوپدی، ارولوژی، كودكان، زنان و زايمان، ENT، روماتولوژی، پست پارتوم، جراحی چشم، داخلی اعصاب، اورژانس، بستری اورژانس سرپائی سطوح ۴ و ۵، اتاق عمل، تخت زايمان و اورژانس بستری سطوح ۱و ۲و ۳ را در برمی‌گیرد.

پلی کلینیک تخصصی بیماستان 523 ارتش ارومیه همچنین به داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز مجهز است. این واحد با هدف ارائه خدمات به مردم به خصوص خانواده‌های نيروهاي مسلح راه‌اندازی و تجهیز شده است.

شما همچنین می‌توانید اگر علاقمند هستید مقاله بیمارستان مطهری ارومیه را بخوانید.

بیمارستان 523 ارتش ارومیه

بخش‌های کلینیکی بیمارستان 523 ارتش ارومیه

درمانگاه داخلی، درمانگاه اطفال، درمانگاه زنان و زایمان، درمانگاه جراحی عمومی، درمانگاه عفونی، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، روماتولوژی، قلب، داخلی، گوارش، روانپزشکی، ارتوٍپدی، دندانپزشکی، داخلی اعصاب، پوست، درمانگاه چشم، فوق تخصص قرنیه بخش‌های کلینیکی بیمارستان ۵۲۳ ارتش ارومیه را تشکیل می‌دهند.

این مرکز شامل پاراکلینیک‌هایی:

راديولوژی، آزمايشگاه طبی، بخش سونوگرافی، داروخانه و آندوسكوپی نیز هست.

اگر علاقمند هستید مقاله بیمارستان های ارومیه را بخوانید.

راه‌های ارتباطی با بیمارستان ۵۲۳ ارتش ارومیه

ساعات ملاقات همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ است؛

شماره تماس بیمارستان 523 ارتش ارومیه: 04432233190 و 04433472891  و 04434722894 است.

نوبت دهی بیمارستان ارتش ارومیه به صورت آنلاین در حال حاضر امکان‌‌پذیر است.

سوالات پرتکرار

بیمارستان 523 ارتش ارومیه کجاست ؟

این بیمارستان در خیابان سربازان گمنام، روبه‌روی بلوار استادان واقع شده است.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک بهترین مقالات را دنبال کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی