سینماهای ارومیه

سینما ایران ارومیه

سینما به عنوان یکی از رسانه‌های هنری و فرهنگی مهم در جوامع مختلف، نقش بسیار مهمی در ترویج هنر و فرهنگ دارد. در شهر ارومیه نیز سینما به عنوان یکی از شاخه‌های هنری و تفریحی توجه ویژه‌ای دارد. در این مقاله، به بررسی سینما ایران ارومیه که یکی از سینماهای ارومیه است می‌پردازیم. این سالن سینمایی به عنوان یک فضای مهم برای نمایش فیلم‌ها و تجربه سینمایی در ارومیه شناخته شده است.

 

معرفی سینما ایران ارومیه

سینما ایران، با بیش از نود سال سابقه، به عنوان سابقه‌دارترین سینمای فعال در شهر ارومیه محسوب می‌شود. این سینما در سال ۱۳۳۳ با یک سالن به طور رسمی افتتاح شد و از آن زمان تاکنون نقش بسزایی در فرهنگ و هنر سینما در این شهر ایفا کرده است. با گذر زمان و توسعه صنعت سینما، در سال ۱۳۹۸ سینما ایران مورد بازسازی قرار گرفت. در طول فرایند بازسازی سینما سالن اصلی نوسازی شد و همینطور یک سالن جدید به سینما اضافه شد و سینما به یک پردیس دو سالنه تبدیل شد. این تغییرات سبب افزایش ظرفیت سینما شد و هم اکنون با ظرفیت ۶۱۳ صندلی، مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر سینما را میزبانی می‌کند.

سینما ایران به عنوان یکی از مراکز برجسته نمایش فیلم در ارومیه، به وسیلهٔ زنجیره سینمایی موسسه بهمن سبز در حوزه هنری بهره‌برداری می‌شود. این سینما با ارائه برنامه‌های متنوع و جذاب، تلاش می‌کند تا تجربه سینمایی بی‌نظیری را به مخاطبان ارائه دهد. محتوایی که در این سالن سینمایی نمایش داده می‌شود، شامل فیلم‌های در حال اکران در سراسر کشور از انواع ژانرها و سبک‌ها است. همچنین، سینما ایران به تمرکز خاصی بر روی فیلم‌های مستقل و آثار هنری دارد که به جرأت می‌توان گفت این سینما نقشی فعال و بنیادین در ترویج هنر سینما و حمایت از آثار نوآورانه و خلاقانه دارد.

با وجود تغییراتی که در طول زمان در سینما ایران صورت گرفته است، همچنان این مرکز نمایش فیلم به عنوان یکی از مقاصد محبوب تفریحی و فرهنگی در ارومیه شناخته می‌شود. تجربه سینمایی در این سالن، علاوه بر ارائه فیلم‌های ممتاز، به مخاطبان فرصتی منحصر به فرد برای غرق شدن در دنیای هنر و انتقال پیام‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌کند. این سینما می‌تواند به عنوان یک فضای هنری توجه علاقه‌مندان به هنر را به خود جذب کند.

پیش از انتخاب استخر مناسب در شهر ارومیه برای شنا، به استخرهای ارومیه مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.!

پیج سینما ایران ارومیه

صفحه اینستاگرام iran_cinema_urmia مربوط به سینما ایران در ارومیه است. این پیج با انتشار عکس‌ها و ویدئوها، بهترین فیلم‌ها و برنامه‌های در حال اکران در سینما را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. همچنین، می‌توانید از طریق این صفحه به اخبار جدید و محتوای اختصاصی سینما ایران ارومیه دسترسی پیدا کنید. با دنبال کردن این پیج، همیشه از وقایع سینما ایران ارومیه با خبر هستید.

 

شماره تماس سینما ایران ارومیه

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با شماره‌ تماس سینما ایران ارومیه که عبارت است از 04432220060 در راستای دریافت اطلاعات بیشتر از سینما اقدام کنید.

با تماس به این شماره، می‌توانید از فیلم‌های در حال اکران در سینما ایران ارومیه، تاریخ‌ها و ساعت‌های نمایش فیلم‌ها، قیمت بلیت‌ها و سایر جزئیات مربوط به تجربه سینمایی خود مطلع شوید سپس اقدام به خرید یا رزرو بلیت کنید. سینما ایران ارومیه سانس های متنوعی از فیلم‌های درحال اکران را دارا است که برای اطلاع دقیق ازآنها علاوه بر شماره تماس و پیح ایستاگرام می‌توانید ازسایت‌های معتبر خرید بلیت سینما هم برای مشاهده سانس‌ها و خرید بلیت اقدام کنید.

سینماها همیشه در زمره‌ی بهترین مراکز تفریحی به شمار می‌آیند، با سینما انقلاب ارومیه بیشتر آشنا شوید.

آدرس سینما ایران ارومیه

سینما ایران در ارومیه واقع شده است و آدرس آن واقع درخیابان امام خمینی، نبش خیابان سرداران قرار دارد. سینما ایران ارومیه در نزدیکی ایستگاه اتوبوس باغ صبا واقع شده است، که امکان دسترسی آسان و راحت به این سینما را برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کند. با قرار گرفتن در مرکز شهر، سینما ایران به راحتی قابل دسترسی است و علاقه‌مندان به هنر سینما می‌توانند با سهولت به این مکان مراجعه و از تماشای فیلم‌های متنوع و جذاب لذت ببرند.

آدرس سینما ایران

 

جشنواره فجر در سینما ایران ارومیه

سینما ایران به عنوان یکی از میزبانان و مراکز برگزاری جشنواره فیلم فجر است. با برگزاری این جشنواره در سینما ایران، ارومیه نقش مهمی را در میزبانی رویدادهای سینمایی بر عهده می‌گیرد. این سینما با فضای بزرگ و تجهیزات پیشرفته، برای اکران آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر و همچنین جلسات مربوط به جشنواره، بهترین شرایط را فراهم می‌کند. تلاش و تعهد مسئولان سینمایی در سینما ایران ارومیه، باعث شده است تا این مرکز به‌عنوان یکی از میزبانان برجسته در صنعت سینما شناخته شود و در برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی مهم نقشی فعال داشته باشد. فیلم‌ها و برنامه‌های مربوط به آخرین دوره جشنواره فجر یعنی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تاریخ 17 تا 24 بهمن ماه سال 1401 در سینما ایران ارومیه اکران شدند.با مجله خبری ایتوک از جشنواره فجر باخبر باشید.

 

سوالات متداول

سینما ایران ارومیه کجاست؟ سینما ایران ارومیه در خیابان امام خمینی شهر ارومیه، نبش خیابان سرداران قرار دارد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی