سیاسی

روزهای اخر ایران اینترنشنال

سال گذشته در همین زمان، جنبش ضد انقلاب اسلامی با ساماندهی امکانات خود به ویژه در بخش رسانه، فروپاشی نظام سیاسی ایران را قبل از آغاز سال 1402 هدف قرار داد. شبه رسانه های جمع آوری کمک های مالی نقش ویژه ای در این کلان پروژه داشتند. آنها با جعل حقیقت و تکرار سرسام آور غیرواقعی، ذهن مخاطب ناآگاه را به عرصه جولان تحریفات خود تبدیل کردند و از این طریق آسیب های مادی و معنوی به ایران وارد کردند. «راویان دروغین» اندکی پس از پایان شورش های پاییزی اما به شدت سقوط کردند و دچار کمبود شدند. دامنه این ضعف اخیرا دامان یک شبکه سلطنتی را گرفت.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر تعطیلی شبکه سلطنت طلب «مرد و تو» به دلیل مشکلات مالی تا ابتدای سال آینده منتشر شد. البته برخی تصور می کنند اعلام این تعطیلی صرفا نمایشی برای جذب اسپانسرهای مالی جدید است. در هر صورت پاسخ به این سوال مهم است که چرا شبه رسانه هایی چون «ایران اینترنشنال»، «مرد و تو» و… که سال گذشته «توهم براندازی» را تولید و بازتولید کردند، اکنون از موضع خارج شده اند. قدرت به یک موقعیت در حال مرگ.

یکی از مهم ترین دلایل تضعیف این شبه رسانه ها روی گردانی مردم – حتی اقشار محدودی که در اغتشاشات سال گذشته شرکت کردند – و در نتیجه علائم اسپانسرهای ضد ایرانی است. پیروان ناآگاه به چشم خود دیدند که بر خلاف توهمات انقلابیون، نظام جمهوری اسلامی نه تنها «بقا» کرد، بلکه در راستای «توسعه زندگی» گام برداشت. گفتنی است که «ساده سازی واقعیت»، «نوستالژی کاذب تاریخ قبل از انقلاب اسلامی» و «پمپ زدن تحلیل های یک سویه و سطحی از رویدادها» باعث بی اعتباری روزافزون این شبه رسانه ها و سقوط مخاطبان آن ها شد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث شده رسانه های ضد انقلاب اسلامی نفس خود را از دست داده و یک به یک به ورطه شکست کشیده شوند، وضعیت وخیم «ابر حامی» این شبکه ها یعنی رژیم صهیونیستی است. این رژیم که در سال گذشته به دلیل «اصلاحات قضایی» نتانیاهو دچار بحران های داخلی گسترده ای شد، بیش از یک ماه است که نتوانسته از شوک عملیات «طوفان الاقصی» رهایی یابد و به همین دلیل علاوه بر سیاست داخلی. ، در سیاست خارجی نیز با مشکل اساسی مواجه شده است. است.

طبیعی است که بحران های عمیق تل آویو و افتادن در منجلاب خودساخته غزه، سوگیری این رژیم را در سرنگونی و کمک به رسانه های خواستار فروپاشی نظام جمهوری اسلامی و تمرکز بر «حفظ بقا» به حالت تعلیق درآورده است. این هم از سنت های الهی است که دشمن از جایی که احساس ضربه می کند ضربه می خورد.

تل آویو سال گذشته بدون توجه به واقعیت های تاریخی نهفته در بافت جامعه ایران از جمله دلبستگی به هنجارهای سنتی و احترام به شعائر مذهبی، حمایت مالی و تبلیغاتی «توهم فروپاشی ایران» را بر عهده گرفت و این روزها به طرز رقت انگیزی با «چالش» ماندگاری مواجه شده است، بدیهی است در چنین شرایطی بازار رسانه های مزدوری مانند «مرد و تو» سکه نخواهد بود و کرکره ها می شود. پایین کشیده شد.

یکی دیگر از عوامل مهم در کنار گذاشتن شبه رسانه های ضد انقلاب، اقدام فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و ارائه تصویری واقع بینانه از شرایط کشورمان به افکار عمومی جهان بود. این امر همچنین باعث شد که تعدادی از اخبار جعلی از موقعیت تهاجمی سابق فاصله بگیرند و در لاک دفاعی فرو بروند. شرایط به جایی رسید که حتی برخی رسانه های لندنی نیز ماه ها این شهر را به مقصد واشنگتن ترک کردند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی