اقتصادی

هر خودرو یا موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث، سهمیه بنزین نخواهد داشت

معاون صنایع و نیرو ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اجرای شرط داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای صدور کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت خبر داد و گفت: برای خودروهای بدون ثالث کارت سوخت صادر نمی شود. سید کاظم عزیزی با اشاره به عدم صدور کارت سوخت برای اشخاصی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: در اجرای تکلیف ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بر اساس ماده 48 قانون مربوطه. بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، صدور کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت بدون بیمه شخص ثالث ممنوع است.

به گفته وی، در حال حاضر ثبت درخواست صدور کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت در دفاتر پلیس +10 به شرط تایید بیمه نامه شخص ثالث و همچنین ارائه خدمات تعویض رمز کارت سوخت انجام می شود. در حوزه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به شرط ارائه بیمه نامه شخص ثالث خودرو مربوطه انجام می شود.

عزیزی با اشاره به لزوم اخذ بیمه نامه شخص ثالث برای کلیه خودروها و موتورسیکلت ها گفت: بر اساس آخرین تصمیم در اداره ناوگان تاکسیرانی به زودی تنها تاکسی های درون شهری و برون شهری با بیمه نامه شخص ثالث بنزین دریافت خواهند کرد. فرآیند اجرای سهمیه، در حال برنامه ریزی فرآیندهای مربوط به اجرای آن است.

به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، اجرای ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث در حوزه خودروهای نفتی و گازی با موفقیت اجرا شده است که از یک سو تاثیر بسزایی در افزایش مراجعات برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث و از طرفی سبب صرفه جویی قابل توجه در مصرف نفت و گاز به دلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بدون بیمه و غیرفعال باعث شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی